Újabb távol-keleti akkugyárat csábíthattak Magyarországra, ezúttal Debrecenben létesülne gigaüzem

  • narancs.hu
  • 2022. június 1.

Gazdaság

A jelek szerint Debrecenben épülhet meg a kínai CATL legújabb európai gyártóbázisa.

Több nyilvános csatornán is jelentek meg a közelmúltban arra utaló információk, hogy Magyarországon építhet új gyárat a világ legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata, a kínai Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) – írja a kormányközeli Világgazdaság a dél-koreai Bloter.net üzleti híroldal értesüléseire hivatkozva.

A dél-koreai lap szerint a CATL a nemzetközi terjeszkedése részeként egy 200 hektáros területet vásárol Magyarországon üzemtelepítés céljából. Ez a szám egyelőre nem hivatalos, ezért érdemes fenntartásokkal kezelni, de összehasonlításképpen: a Fejér megyei Iváncsán a dél-koreai SK Innovation 135 hektáron elterülő komplexumot fejleszt (amelyet a kormány különleges gazdasági övezetbe szervezett ki, ezzel Dunaújvárost hozva nehéz helyzetbe), amely a cég legnagyobb európai egysége, egyben Magyarország legnagyobb zöldmezős beruházása.

A hírek szerint a CATL új létesítménye Debrecenben valósulna meg, mintegy 20 kilométerre a kivitelezés alatt álló BMW-gyár helyszínétől.

A telephely tranzakciója befejeződhetett, a régészeti feltárások is elindultak, jelenleg pedig a gyár tervezése zajlik.

Szintén a CATL érkezésére utal, hogy a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózatán, a LinkedIn.com-on a kínai vállalat több álláshirdetést adott fel, amelyben villamosmérnököknek kínáltak teljes munkaidős pozíciót, a munkavégzés helyszíneként pedig Debrecent jelölték meg.

A város egyébként nem ismeretlen a kínai, innovatív energetikai technológiában érdekelt cégek előtt, hiszen március végén derült ki, hogy a Eve Energy adásvételről szóló szándéknyilatkozatot írt alá egy 45 hektáros terület megvásárlásáról, de a sanghaji Semcorp is Debrecent választotta, és 10 hektáron állít majd elő termékeket, négy gyártósoron.

A leendő BMW-gyár vonzó szempont lehetett a CATL esetében is, főleg, hogy a napokban jelentették be, hogy a BMW az új platformjának (Neue Klasse) 2025-ben esedékes bevezetésével 30 százalékkal kívánja csökkenteni az elektromos járművei akkumulátor költségeit, ennek érdekében pedig a CATL-lel kötött megállapodást – vagyis a CATL lehetne a beszállítója a BMW elektromos járműveinek. A CATL nem csak nálunk kereshet ilyen lehetőségeket, hiszen az Egyesült Államokban való terjeszkedésében is meghatározó szempont az ottani BMW-, valamint Ford-gyár szomszédsága.

távol-keleti akkumulátorgyárak hazai nyomulásáról, és a hasonló beruházások környezetre, valamint a környéken lakók életére gyakorolt hatásairól korábban bővebben is beszámoltunk.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk