Csak összejött a nagykoalíció: legyen csicskás a média!

  • narancs.hu
  • 2014. június 20.

Hírnarancs

Napi híreinkben ma két csíra és a civileket lenyomni szándékozó állami hivatal szerepel. Szánalmas? Az. De ez a hazánk. Ez történt pénteken.

A mai napot a Napi Gazdaság nyitotta: már az, hogy onnan nyomott sallert Lázár János az RTL-nek. Igen, a miniszternek konkrét elképzelései vannak arról, hogy az RTL mit csinál rosszul. Szerinte „ha nem kell adózni, akkor nincs lejárató műsor, ha kell, akkor pedig Orbán Viktor édesapjával, lányával vagy barátjával, Mészáros Lőrinccel foglalkoznak. Egy európai uniós országban ez elképzelhetetlen”. Az interjúban azt is megelőlegezte, hogy miután megjelenik a lapban a beszélgetés, „egy-két napon belül” róla és a családjáról is lesznek hírek a csatornán. De marhára nem ez volt a legizgibb rész. Hanem ez: „Ez már a Bertelsmann-csoport és a nemzetközi médiavállalatok számára a legsúlyosabb dolog, mert az RTL Klub bebizonyítja, korrupt vállalkozás.” Hát igen, súlyos szavak. Az RTL azóta már kikérte magának az állításokat, és most a jogi lehetőségeket vizsgálják. Már hogy pereljenek-e, vagy se.

Nem ijednek meg a Kehi-vizsgálattól a civilek, de nem ám! Az atlatszo.hu és a Budapest Pride (Szivárvány Misszió Alapítvány) is megkapta pénteken a Norvég Civil Támogatási Alapból finanszírozott projektjük teljes dokumentációjának átadására felszólító levelet a Kormányzati Ellenőrzési Hivataltól. A Krétakörhöz hasonlóan az Átlátszó, illetve az ő norvégos projektjüket bonyolító Asimov Alapítvány és a Szivárvány Misszió sem fog együttműködni a Kehivel, mert szerintük nem jogszerű a hivatal eljárása. Korábban a Krétakör jelezte: nem fog ajtót nyitni a Kehi munkatársának. Itt nézheti meg, hogy Gulyás Márton hogyan magyarázta el mindezt a Kehinek, nekünk pedig ebben az interjúban fejti ki a véleményét bővebben.

Az Index információi szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közérdekre hivatkozva azt kéri a Közbeszerzési Döntőbizottságtól (KDB), hogy egy folyamatban lévő eljárás ellenére engedélyezze a Széll Kálmán tér felújítására vonatkozó szerződés megkötését a pályázat nyertesével. Mint írták, az 5,3 milliárdos tenderből kizárt cég a KDB-hez fordult, és felszólította a BKK-t arra, hogy a győztes céget zárja ki, és bírálja el újra az ajánlatokat. Emiatt a BKK nem tudja megkötni a szerződést a nyertes céggel, és ha a KDB vizsgálata elhúzódik, akkor kicsúszhatnak a 2015 végi határidőből, és így a budai fonódóvillamos-projekt Széll Kálmán téri ágának 9,6 milliárd forint uniós támogatása is elveszhet. Minderről bővebben itt olvashat.

De nehogy azt higgyük, hogy csak a Fidesznél teremnek zakós csírák: a szoci Gúr Nándor is megmutatta, milyen lehet szellemi szuterénben élni. Elkezdi kioktatni a riportert, hogy mit kéne csinálnia! Így rúg vissza a döglött ló?

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.