Orbánt bántják a szelek is

  • narancs.hu
  • 2014. február 2.

Hírnarancs

Mögöttünk a tüntetések hétvégéje, ám a hozzájuk kapcsolódó rossz érzéseink miatt aligha csupán a rossz idő okolható. Sokkal inkább a rossz idők. Szerencsére a köpcös megvívott az ónos esővel, ugyanakkor fővárosi kifutófiúja vad kormolásba fogott a metró átadása tárgyában, hogy tudniillik tart valamitől. Amúgy meg gyászra gyász: szomorú vasárnap.

Tehát a tüntetések hétvégéje: szombaton a civilek, vasárnap a profik tolták, nyugodtan lehetett volna fordítva is, a tegnapi főerők a ruszkiknak ismét odavetett haza védelmében mentek ki a József nádor térre, velünk együtt. Serénykedésükről be is számoltunk, itt. Nagyon közeles időpontban a Szabadság tér is hallatta a hangját, miszerint köszöni, nem kérne a megszállási emlékműből, nos, mi sem.

Mára a Parlament közelébe vonult az Összefogás, erről például itt lehet olvasni meg sokfelé máshol is, a kérdés azonban az, hogy a hétvégén kivonult kábé kétezer főnyi élőerő mennyire teszi boldoggá az otthonról szurkolókat. Nos, meglátásainkat dióhéjban összegezve arra jutottunk, hogy lehet viaskodni a rossz idővel, de az igazság az, hogy bő két hónap múlva parlamenti választások lesznek ebben az országban, vége a tüntetések idejének. Aki eddig nem érzékelte, hogy a szájáig ér a sár, az már aligha fog észbe kapni. Csak abban bízhatunk, hogy pusztán a vak nem látta, mi folyt ebben az országban, az elmúltnégyévben, basszus.

Persze ez ilyen nap, a hatalom birtokosainál senki sem képes nagyobb önégetésre. Orbán Viktor például felkelt hajnalban, hogy megmérkőzzön az ónos esővel, de az elpucolt előle. A gyáva. Erről szól egy pompás videó, amiben az a legjobb, mikor a pojáca a vihart keresi: na, mi van a viharral…

Jó, értjük mi, hogy azóta, mióta honfitársaink tömege ragadt az autójában egy hóvihar miatt, egyfolytában kompenzálja akkor tehetetlenséggel vegyes nemtörődömségét az egész színtársulat, de mégsem kéne az időjárásból nettó pornográfiát csinálni, mert az piszok ciki. Nézi az ember a napi három Piedonét a tévében, oszt’ ott fut feszt a csík rajta, hogy vörös kód, vörös kód, annyira szánalmas. Amikor majd megint tényleg cudar idő lesz, úgyis elszúrnak majd valamit.

Akkor most Orbán, a hős tiszteletére szóljon az ének valakiről, aki ugyancsak a szelekkel kötekedett.

Tarlós főpolgármester belezokogott mikrofonállványainak kölcsönadott zsebkendőjébe a házitévén, hogy jaj, lehet, hogy nem fut be mégsem márciusban az a cudar metrókészülék, s akkor mit adunk át? Mit, bazd meg? A stafétabotot. Egyfelől biztos át fogják adni, másfelől azzal sem mentek sokra, amikor a Nemzeti Színházat adták át a választásokra.

A jó hír az, hogy az A38-as hajó viszont befutott.

Illetve felújítják a szovjet emlékművet! Na, erre varrjon gombot, aki tud! Jól van, eddig lehetett örülni meg csodálkozni. Kassán újítják föl, még szép, majd Budapesten. Mert Kassán nem a gonoszok vannak hatalmon, hanem rissz-rossz politikusok.

Mielőtt elbőgnénk magunkat, röhögjünk egyet, íme a nap képe a fidesz.hu-ról:

false

S a végén mindig a gyász, a rohadt gyász, mikor még ki sem jöttünk az előzőből, halva találták generációnk nyilván legnagyobb amerikai jellemszínészét, Philip Seymour Hoffmant, a karjából kiállt egy fecskendő – ne vágjon senki pofákat, sírjatok. Itt az interjúnk.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.