Tévésorozat

A bosszú csillaga

Interaktív

Egy exügynök londoni rendőr (Tim Roth) a rusnya múltja elől egy isten háta mögötti kanadai városkába költözik a családjával. Eleinte minden idilli, de hamarosan egy gonosz olajvállalat települ Little Big Bearbe, s megjelennek a lézengő, kiéhezett olajmunkások, az elvtelen, mindenre elszánt pénzemberek, és újra­éled a helyi motorosbanda is.

A brit Rowan Joffé sorozata lehengerlően indít. Az írónak láthatóan nagyon határozott elképzelései vannak a narratív szerkezet átrendezéséről (a széria szinte epizódonként váltogatja az elbeszélés logikáját) és a formai megoldásokról is. Kitűnő a zeneválasztás, az ehhez igazodó ritmikus vágás és a tűéles, szinte szikrázóan zöld és kék kanadai tájképek beiktatása. A gondok csak később kezdődnek.

Joffé egyre inkább engedni kezd az olcsó megoldásoknak (pl. az alkoholizmussal küzdő Worth önálló életre kelő tükörképe vagy a tiné­dzser lánya és egy bérgyilkos fiú között szövődő tiltott szerelem). S nincs megállás, hajuknál fogva előrángatott megoldásokhoz nyúl (pl. az Angliából importált bérgyilkosok és az ő „fargós” kalandjaik), a szereplők addig jól felépített jelleme és motivációi pedig teljesen összekuszálódnak. Kanadával sem igazán tud mit kezdeni: szép tájai jól mutatnak a nagytotálokban, de sajátos társadalmi és kulturális formái teljesen idegenek és egzotikusak maradnak. Egyedül Tim Roth tart ki a legvégéig – neki mindent megbocsátunk (sokszor gyáva, gyenge és alávaló) és mindent elhiszünk (még azt is, hogy kemény öklű akció­hős). Ám a fokozatosan szétcsúszó cselekményt ő sem képes összefogni.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.