Tévésorozat

A bosszú csillaga

Interaktív

Egy exügynök londoni rendőr (Tim Roth) a rusnya múltja elől egy isten háta mögötti kanadai városkába költözik a családjával. Eleinte minden idilli, de hamarosan egy gonosz olajvállalat települ Little Big Bearbe, s megjelennek a lézengő, kiéhezett olajmunkások, az elvtelen, mindenre elszánt pénzemberek, és újra­éled a helyi motorosbanda is.

A brit Rowan Joffé sorozata lehengerlően indít. Az írónak láthatóan nagyon határozott elképzelései vannak a narratív szerkezet átrendezéséről (a széria szinte epizódonként váltogatja az elbeszélés logikáját) és a formai megoldásokról is. Kitűnő a zeneválasztás, az ehhez igazodó ritmikus vágás és a tűéles, szinte szikrázóan zöld és kék kanadai tájképek beiktatása. A gondok csak később kezdődnek.

Joffé egyre inkább engedni kezd az olcsó megoldásoknak (pl. az alkoholizmussal küzdő Worth önálló életre kelő tükörképe vagy a tiné­dzser lánya és egy bérgyilkos fiú között szövődő tiltott szerelem). S nincs megállás, hajuknál fogva előrángatott megoldásokhoz nyúl (pl. az Angliából importált bérgyilkosok és az ő „fargós” kalandjaik), a szereplők addig jól felépített jelleme és motivációi pedig teljesen összekuszálódnak. Kanadával sem igazán tud mit kezdeni: szép tájai jól mutatnak a nagytotálokban, de sajátos társadalmi és kulturális formái teljesen idegenek és egzotikusak maradnak. Egyedül Tim Roth tart ki a legvégéig – neki mindent megbocsátunk (sokszor gyáva, gyenge és alávaló) és mindent elhiszünk (még azt is, hogy kemény öklű akció­hős). Ám a fokozatosan szétcsúszó cselekményt ő sem képes összefogni.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.