Tévésorozat

SMILF

Interaktív

A komédia és a tragédia közt már Shakespeare szerint is csak az a különbség, hogy a végén összejönnek-e a dolgok, vagy mindenki megy a levesbe. A SMILF, bár humoros dolognak hirdeti magát, nevetni maximum kínunkban tudunk rajta. A hangütés kifejezetten drámai, a poénok meg csak azoknál ülnek, akik értékelik a súlyos és abszurdig menően kínos dolgokat.

Egy fiatal, egyedülálló anya megpróbál valahogy megélni – színésznőként, hátszél nélkül. És nemcsak élni, hanem pasit is fogni, ugyebár. Elfuserált a környék, elfuserált a gyerekkor, traumák és depresszió telepszik rá mindenre. Nehéz az egész, a vágyott nagy realizmus meg valahogy elúszik abban az akarásban, hogy nagyon szókimondó legyen a sorozat, amit általában azzal az ősi trükkel próbál elérni, hogy a szexualitás a fő vizuális témája, persze a cím után nehéz is volna mást várni. Mindebben benne van, hogy az abszolút nézőpont a női főszereplőé. Lehet ezzel villogni, lehet éreztetni, hogy ez a súlyos valóság, de úgy csinálni, mintha ez maga lenne a humor forrása, nem elegáns.

Azt persze nagyon nem mondhatjuk, hogy a főszereplő Frankie Shaw rosszul csinálná: hitelesen hozza a kiégett, depresszió szélén keringő, foggal-körömmel (és sikertelenül) élni, sőt szépen élni próbáló anyát. Az egész viszont nem megy, ritmustalanul esik szét hol jobb, hol rosszabb pillanatokra, amelyeknek legtöbbször csak puszta erőlködés és értetlenkedés a vége. A csattanó után nem derű, hanem döbbent csend következik.
A gyerek ugyan cuki, őt tényleg mindig lehet szeretni, de hát ezt is megmondta már Shakespeare.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.

Bobby a zuhany alatt

Úgy kezdődik minden, mint egy Rejtő-regényben. Gortva Fülöp, akit délvidéki szülőföldjén „Fulop”-nek anyakönyveztek, és akit idegen földön mindenki (angol vagy francia kiejtéssel) Philippe-nek szólít, de magát leginkább a becenevén, Golyóként határozza meg, Pocok gúnynévvel illetett barátjával Miamiban – pontosabban az attól kissé északra fekvő Fort Lauderdale kikötőjében – felszáll a Fantastic Voyage luxushajóra.

A vad

Ez még csak a kezdet! Folytatjuk a harcot! Ez még csak a kezdet! Folytatjuk a harcot! – skandálja fennhangon a Fiatal Demokraták Szövetségének ifjú gárdája, minden lehetséges fórumon – minél fiatalosabb az a fórum, annál jobb. Felmerül persze a kérdés, hogy milyen harcot is folytatnak ők?

A szuperhonpolgár

A lovagi rang modern kori megfelelője elsősorban az érdemet, a tehetséget és a köz szolgálatát jutalmazza, bár az is igaz, hogy odaítélésénél a lojalitás és a politikai megfontolás sem mellékes.

„Ez a háború köde”

Egyre többen beszélnek Izrael gázai hadműveleteiről népirtásként, de a szó köznapi használata elfedi a nemzetközi jogi fogalom definíció szerinti tartalmát. A szakértő ráadásul úgy véli, ha csak erről folyik vita, szem elől tévesztjük azokat a háborús bűnöket és jogsértéseket, amelyek éppúgy a palesztin emberek szenvedéseit okozzák.

A szabadság levéltára

Harminc éve költözött Budapestre a Szabad Európa Rádió archívuma, s lett annak a hatalmas gyűjteménynek, a Blinken OSA Archivumnak az alapzata, amely leginkább a 20. század második felére, a hidegháborúra, a szocialista korszakra és annak utóéletére fókuszál.

„Inkább elmennek betegre”

Időről időre felmerül, hogy Orbán Viktor és pártja adott esetben a rendvédelmi erőket is bevetné a hatalom megtartása érdekében. A nyílt erőszak alkalmazásának azonban számos akadálya van.