Tévésorozat

A fehér hercegnő

Interaktív

A középkor dúskál az intrikákban, rájöttek erre már régen a regényírók, a sorozatkészítők és a regényből sorozatot készítők is. A fehér hercegnő éppen ilyen vállalkozás, az alapja Philippa Gregory néhány éve megjelent bestsellere, a megénekelt kaotikus korszak pedig a rózsák háborújának kissé alulreprezentált érája. Pontosabban a lezárása ennek: egy előző minisorozat (A fehér királynő, amelyet még a BBC vitt képernyőre) szól a Yorkok és Lancasterek csatározásáról, jelen nekibuzdulás már csak a levezetés (s már amerikai gyártmány, a stáblistán is csekély az átfedés). A Yorkok odalettek, a trónra VII. Henrik (1457–1509) lép, feleségül pedig a bukott ház hercegnőjét, Elisabeth of Yorkot választja. Dehogy választja: elveszi kötelességből, hogy egyesüljön, aminek egyesülnie kell, legyen egységes Anglia, legyen vége a háborúnak és a többi. Persze valahogy így is lesz, tudjuk ezt a történelemkönyvekből, felemelkedik majd a Tudor-ház, annak történetét meg már ismerjük egy másik sorozatból. De amíg eljutunk addig, dúskálhatunk a bőséges történelmi szappanban. Járványok, ármánykodás, merényletek, szerelem, intrika, némi mágia is (hajaj), és főleg a cselekményszálat a háttérből és kevésbé a háttérből uraló erős (és erősnek látszani akaró) női figurák (ez mostanában divat). Ha valami érdekes lehet, az az ifjú királyi pár és az anyák viszonya, a lojalitás dinamikája, minden egyéb a megszokott sémákat követi. A rend kedvéért persze a sorozat figyelmeztet: nem minden történelemazonos (ki gondolta volna?).

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.