Tévé

A ló túlsó oldalán

Magánszféra

Interaktív

„Gábor, azt megkérdezhetem, hogy mit jelent ön számára a magánszféra?” – szegezi a kérdést Péterfi Judit Vona Gábornak, az ATV új, tabuk feltárására vállalkozó műsorának legelején.

És a Jobbik – magát még mosolygásra is elszánó – elnöke felel, ahogyan válaszol a Magánszféra első adásának mindahány gyurmakeménységű kérdésére, hogy így végre töredelmes önvallomást tehessen: „békés, kompromisszumkereső és nyitott ember vagyok”. Vagy hogy valahára elmondhassa országnak-világnak, hogy ő igazán jámbor lélek, mentálisan nagyon stabil, az olvasás állandóan inspirálja, míg az önmagával való elégedetlenség előreviszi… Szóval hogy csupa olyasmiről beszéljen, amiről beszélnie nyilvánvalóan jól­esik, és talán bizony a népszerűség szempontjából még egyenesen hasznos is.

A régi vágású ATV-néző pedig alighanem elhűlten csodálkozik a kedélyes csacsogás meg a Vonát kondizás és tetováltatás közben megmutató képsorok láttán. Visszaemlékezve azokra a nem is olyan távoli időkre, amikor a csatorna, amúgy botor módon, bojkottálta a Jobbik politikusait, most okkal furcsállhatja a műsort, amely oly sarkos riporteri megállapításokkal vág Vona elevenébe, mint például hogy ő is „pasiból van”. Persze tudhatjuk, az ATV időközben – az évszázados szép magyar hagyományokhoz híven – átesett a ló hasa alatt, s így aztán szinte már magától értetődőnek tekinthető, hogy a Magánszféra című műsor most valósággal ingyenes kampányfilm gyanánt funkcionál.

Péterfi Judit teljesítménye azonban még így is megér néhány keresetlen szót, merthogy a magyar televíziózás jószerint mindenre példát kínáló panoptikumában is ritka jelenség az a masszív szereptévesztés, amelyben a Hír24 volt hírolvasója leledzik. Az ugyan szíve joga, hogy izzó férfi-nő feszültséget képzeljen évődő pártelnöki randevúja köré, ám az alákérdezés és a felesleges, csupán önfelmutató közbevágások metódusának állandó váltogatása bizonnyal a tévés interjúkészítés klasszikus zsákutcájának ítélhető. Ahogyan egy tabukat deklaráltan nem tisztelő műsorban voltaképp az sem különösebben imponáló riporteri teljesítmény, hogy a házasságon kívüli nőügyek bátortalan firtatását Vona oly gyorsan lezárhatta az „erről nem szeretnék beszélni” fordulatával.

Persze ahogyan azt a népi bölcsességek egyik legostobábbika tartja, minden rosszban van valami jó. Ezúttal tényleg van. Az ATV kitartó hívei, soraikban az úgynevezett budapesti balliberális véleményformálókkal, akiknek sokévadnyi elborult (és elborultan jobbos) 700-as klub, Vidám vasárnap meg sokmilliónyi ilyen-olyan kormányzati hirdetés nem volt ehhez elegendő, Vona egyórás reklámblokkja láttán esetleg felismerhetik, hogy a csatorna talántán mégsem a felvilágosult, nyugatias baloldali ellenzék igazi otthona, de még csak nem is a Klubrádió tévés változata. Hogy is mondta a Jobbik tiszta tekintetű pártelnöke, bele a kamerába? Ja, igen, megvan: „nem szabad az embereket hülyének nézni”. Mélyen igaz!

 

ATV, szeptember 21.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.