A Magyar Reklámszövetség állásfoglalása szerint a „Soros György kampány” általános és alapvető társadalmi normákat sért, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő.
A Magyar Reklámszövetséghez július 4-én és 5-én 16 állampolgári etikai panasz érkezett a kormány ún. „Soros György kampánya” kapcsán annak antiszemita, erkölcstelen, diszkriminatív, gyűlöletkeltő mivoltát kifogásolva. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Ügyvezetősége kötelességének tartja – mint Magyarország legnagyobb tagságával rendelkező kommunikációs szakmai szervezete –, hogy kiálljon a reklámszakma hírnevéért, és felszólaljon az olyan reklámok és kampányok ellen, amelyek megingatják a reklámtevékenységbe vetett közbizalmat, vagy sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést.
Az MRSZ álláspontja szerint a politikai hirdetésekre is alkalmazandók az általános reklámozási alapelvek és követelmények. Ezért a szervezet felhívja a figyelmet arra, hogy az utóbbi időben egyre több olyan politikai hirdetés került a médiába (közterületi plakátokra, rádióba, televízióba és online), ami ezen alapelvek szerint megkérdőjelezhető, de ezek miatt nem fordultak panasszal a reklámszövetséghez. Ennek a folyamatnak egy különösen kártékony fejezete a szóban forgó kampány.
Az MRSZ felhívja valamennyi politikai párt figyelmét arra, hogy tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól, különös tekintettel arra, hogy a vállalatok, gazdálkodási szervezetek hasonlóan megtévesztő állításokat tartalmazó, az erkölcsi-etikai normákat áthágó hirdetéseit a hatályos törvények szerint komoly szankciókkal és büntetéssel sújtják az illetékes hatóságok.
A Magyar Reklámszövetség Ügyvezetősége szerint a kormány megbízásából készített „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” ütközik a reklámokkal szemben támasztott általános és alapvető társadalmi elvárásokkal, melyek szerint a reklámnak tisztességesnek kell lennie, a reklám nem kelthet olyan összhatást, amely sérti a közízlést és a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, nem lehet alkalmas gyűlöletkeltésre, a reklám nem vezethet valamely személy jó hírnevének sérelméhez, és a reklám nem sértheti az emberi méltóságot.