Tévésorozat

A szökés

  • Gera Márton
  • 2017. május 27.

Interaktív

Vélhetőleg csak a mindent megszépítő idő mondatja velünk, hogy A szökés egykor nem is volt annyira rossz sorozat. Jobban belegondolva ez a négy év­adon át nyújtott rétestészta inkább tűnt egy Szaniszló Ferenc-i víziónak, ahol a háttérben mindig felbukkan egy titokzatos gonosz (háttérhatalom), aki rendre megakadályozza, hogy az ártatlan fiúk és lányok békében éljék az életüket a nagy börtönszökés után.

És most itt az újabb égető kérdés: mégis, mi a fenének kellett újra, nyolc évvel a befejezés után ismét elővenni Michael Scofieldet és díszes pereputtyát?

Igaz, ami igaz: a derék Scofield mit sem változott, továbbra is kopasz és fiatal, ám most nem a tesója, hanem ő csücsül egy jemeni börtönben, ha emlékeink nem csalnak, egyenest a sírból kerülhetett oda. Szerencsére a realitás kicsit sem érdekli a készítőket, az esetlegesen kieszelhető magyarázatok meg még annyira sem, így tehát jobb, ha beletörődünk: a hős egy vidéki börtönben van eltemetve – láttunk már ilyet. A börtön úgy néz ki, mint a Barátok köztben, de a jemeni polgárok legalább egyszer arabul, másszor meg angolul beszélnek.

Nem kell túlságosan sok epizódot megnézni, hogy rájöjjünk: bár folytatásról van szó, ismét ugyanazt próbálják nekünk bemesélni, amit anno, megint szökni kell, megint azokat a harcokat kell megvívni, s a háttérben ott van egy rejtélyes „Poszeidón”. Sajnos nincsenek túl nagy segítségünkre az írók sem, így hiába izgalmas a jemeni szökés néhány részlete, nincs mese: nem több ez A szökés, mint egy rosszul megmikrózott katyvasz.

A Prime műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.