Tévésorozat

A szökés

  • Gera Márton
  • 2017. május 27.

Interaktív

Vélhetőleg csak a mindent megszépítő idő mondatja velünk, hogy A szökés egykor nem is volt annyira rossz sorozat. Jobban belegondolva ez a négy év­adon át nyújtott rétestészta inkább tűnt egy Szaniszló Ferenc-i víziónak, ahol a háttérben mindig felbukkan egy titokzatos gonosz (háttérhatalom), aki rendre megakadályozza, hogy az ártatlan fiúk és lányok békében éljék az életüket a nagy börtönszökés után.

És most itt az újabb égető kérdés: mégis, mi a fenének kellett újra, nyolc évvel a befejezés után ismét elővenni Michael Scofieldet és díszes pereputtyát?

Igaz, ami igaz: a derék Scofield mit sem változott, továbbra is kopasz és fiatal, ám most nem a tesója, hanem ő csücsül egy jemeni börtönben, ha emlékeink nem csalnak, egyenest a sírból kerülhetett oda. Szerencsére a realitás kicsit sem érdekli a készítőket, az esetlegesen kieszelhető magyarázatok meg még annyira sem, így tehát jobb, ha beletörődünk: a hős egy vidéki börtönben van eltemetve – láttunk már ilyet. A börtön úgy néz ki, mint a Barátok köztben, de a jemeni polgárok legalább egyszer arabul, másszor meg angolul beszélnek.

Nem kell túlságosan sok epizódot megnézni, hogy rájöjjünk: bár folytatásról van szó, ismét ugyanazt próbálják nekünk bemesélni, amit anno, megint szökni kell, megint azokat a harcokat kell megvívni, s a háttérben ott van egy rejtélyes „Poszeidón”. Sajnos nincsenek túl nagy segítségünkre az írók sem, így hiába izgalmas a jemeni szökés néhány részlete, nincs mese: nem több ez A szökés, mint egy rosszul megmikrózott katyvasz.

A Prime műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.