Andy Vajna tévéje készített egy sorozatot, amely annyira rossz, hogy az már a nézőnek fáj

  • Gera Márton
  • 2017. szeptember 10.

Interaktív

A Csajok, pasik, Balaton című sorozatnak nevezett borzalom tényleg fullba’ nyomja a kretént.

„A Csajok, pasik, Balaton több, egymástól különálló történetet dolgoz fel, de az események kiindulópontja ugyanaz: barátok, barátnők – tehát csajok és pasik érkeznek a Balatonra és igyekeznek kimaxolni a vakációt. Buliznak, flörtölnek, vitáznak, szerelmesek lesznek, élvezik a nyár vibrálását a magyar tenger partján. Partiznak a legtrendibb szórakozóhelyeken és olykor polgárpukkasztó viselkedéssel hívják fel magukra a figyelmet (…)” – szól a nemrég indult magyar sorozat hivatalos ismertetője, amely leginkább azt sugallja, hogy elkészült a hazai Jersey Shore, ám a helyzet mégiscsak úgy áll, hogy csupán egy újabb magyar borzalom született a Tv2 kistestvérénél, a SuperTv2 nevű kábelcsatornánál.

false

 

Fotó: Facebook/Csajok, pasik, Balaton

A Csajok, pasik, Balaton körüli legnagyobb talány azonban az, hogy egy Balatonnál játszódó sorozatot miért augusztus legvégén kellett műsorra tűzni, amikor az emberek jelentős része már egyáltalán nem a Balatonra gondol. Persze, vannak ennél súlyosabb gondok is, például olyan amatőr színészek szerepelnek benne, akik azzal a reménnyel mehettek el a szereplőválogatásra, hogy benne lesznek a tévében.

És lám, be is kerültek a tévébe, igaz, néhányuk esetében nem teljesen érteni, mit mondanak és néha elég embert próbáló küzdelmet vívnak a magyar nyelvvel, de hát ez a scripted reality széria (mindössze a cselekmény vázát írják meg, a dialógusok nagy része rögtönzésen alapul, valahogy úgy, mint az Éjjel-nappal Budapest esetében) is a küzdelemről szól: a srácok a lányokért küzdenek, a lányok meg a srácokért, illetve azért, hogy jól érezzék magukat a Balaton partján. Ebből a minden elemében 21. századi alaphelyzetből javarészt olyan logikátlan események következnek, minthogy apa és lánya egy teljes epizódon keresztül egy balatoni panziót keres, mert egyiküknek nincs okostelefonja, másikuknak meg lemerült. Vagy: az egyik lányt elcsábítja egy férfi, akiről kiderül, hogy nem pont az, akinek mondja magát. Tovább is van: egy másik lány nagyon szeret bulizni és elég lengén öltözik, de a barátnőjének először ez nem tetszik.

via GIPHY

A Csajok, pasik, Balaton sok szempontból mégis hagyományőrző szériának tekinthető (mi több, hungarikumnak!), hiszen parádésan viszi tovább a Barátok közt és a Jóban Rosszban hosszú évek óta bevett szokásait: a szereplők valami különös oknál fogva gyakran néznek bele a kamerába (helló, Szomszédok!), olykor pedig úgy kezdenek el beszélni dialógus közben, mintha kisiskolásként éppen valamelyik József Attila-verset akarnák elmondani a szavalóverseny selejtezőjén.

Ahogy az sejthető: az eredmény szinte minden esetben végtelenül kínos, és bár Tv2-es mércével nézve talán találni elfogadható jeleneteket, a helyzet az, hogy a sorozat legtöbb pillanata olyan, hogy a néző érzi kellemetlenül magát. Hiszen nehéz is bármit mondani egy olyan jelenetre, amelyben a diszkózás közben egyszer csak megszólal az egyik lány, komolynak szánt tekintettel belenéz a kamerába, majd elmondja, hogy ő bizony nem fog inni olyan italból, amelyet egy idegen férfi hoz, mert ilyen helyzetekből fakadnak az emberrablások is. Ez a kétségkívül a Szomszédokból ismerős álerkölcsösség egyébként nagyon is jellemző a Csajok, pasik, Balatonra, amelyből az elmaradott néző azt is megtudhatja, hogy érdemes vigyázni a lányokkal, mert kirabolhatják a lakókocsinkat, és a bártulajdonosok általában rossz emberek, akik mellett a barátnőjük nem érzi jól magát.

via GIPHY

Mindenesetre ennek az egész marhaságnak azért mégiscsak az a legfőbb tanulsága, hogy tehetség és hozzáértés nélkül talán mégsem kellene sorozatot készíteni.

Vetítik hétköznap esténként a SuperTv2-n

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.