Az RTL új sorozata annyira gáz, hogy hozzá képest még a Pappa Pia is egy remekmű

  • Gera Márton
  • 2017. október 29.

Interaktív

A Barátok közt producere csinált egy telenovellát. Bár ne tette volna.

Már akkor gyanakodni kellett volna, amikor úgy reklámozták az RTL 2 új sorozatát, hogy a „Barátok közt és Szeress most! producere” készíti. Nem árultak zsákbamacskát, a most bemutatkozó Oltári csajok pontosan e szériák által kikövezett úton megy tovább, ez már az első részt látva egyértelmű, viszont az mégiscsak meglepő, hogy a Pappa Pia (de az Álom.net is) című műremek talán kihívóra talált, mostantól ugyanis van mit utálni helyette.

Az Oltári csajok telenovella, ami azt jelenti, hogy a készítők elvileg tudják, mi lesz a befejezés, ami 99 epizód múlva fog eljönni. Ahogy az eddigiek alapján kinéz, odáig még sok szenvedés, illogikus történés után fogunk csak eljutni, mivel a cselekmény egyelőre leginkább egy félresikerült romkom és egy dél-amerikai szappanopera között egyensúlyoz: a vőlegény nem elég hűséges, pedig a menyasszony nagyon aranyos, de a testvére már nem olyan kedves, azonban szerencsére van egy gazdag nagynéni, aki az esküvőnél azért jobban szereti a Chanel-ruhákat, viszont így is jószívű. Van tehát három testvér, és elvileg mindegyikük egészen különböző jellemként (van a naiva, van a kicsi naiva, és van az ármánykodó naiva) működik, ez adná a sorozat gerincét.

A telenovellák mindig is arról voltak ismertek, hogy bármekkora butaságot elbírnak, ahogy már az első epizódban is szép számmal akadtak ilyenek: a napfényes budapesti utcán például úgy rabolják el a főszereplő lány telefonját és táskáját, mintha valahol Rio de Janeiro mélyén lennénk,végül is ott húzódik a műfaj centrális erőtere, aztán a hotel recepciósa olyan enerváltan kezd el beszélni, mintha éppen pisztolyt tartanánk a hátához, vagy legalábbis kihagyott volna pár órát a színészi alapozásról szóló kurzuson.

false

 

Fotó: Facebook/Oltári csajok

Mindezekkel persze még nem is volna akkora baj, elvégre egy telenovellától nem létfilozófiai kérdéseket vár a néző, de az mindenképpen hasznos lenne, ha a készítők legalább kicsit komolyabban vennék azt, aki leül a tévé elé. Mert sok egyéb mellett a rémes mesterkéltség a legnagyobb probléma az Oltári csajokkal: a színészek nem egymással beszélgetnek, hanem a nézővel, azért persze Szomszédok-féle, szó szerinti kikacsintás nincs, de a helyzet így sem túl fényes.

Hiába van viszonylag szépen fényképezve, hiába jönnek a későbbiekben elvileg olyan színészek, akik vidéki társulatokban már bizonyítottak, az első rész alapján nehéz elképzelni, hogy mi oka is lenne bárkinek leülni a széria elé, amikor olyan időket élünk, hogy az életünk egyik legnehezebb feladata a jobbnál jobb sorozatok közül válogatni. Az Oltári csajok pedig még véletlenül sem ilyen.

Vetítik hétköznap esténként az RTL 2-n

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”