Az RTL új sorozata annyira gáz, hogy hozzá képest még a Pappa Pia is egy remekmű

  • Gera Márton
  • 2017. október 29.

Interaktív

A Barátok közt producere csinált egy telenovellát. Bár ne tette volna.

Már akkor gyanakodni kellett volna, amikor úgy reklámozták az RTL 2 új sorozatát, hogy a „Barátok közt és Szeress most! producere” készíti. Nem árultak zsákbamacskát, a most bemutatkozó Oltári csajok pontosan e szériák által kikövezett úton megy tovább, ez már az első részt látva egyértelmű, viszont az mégiscsak meglepő, hogy a Pappa Pia (de az Álom.net is) című műremek talán kihívóra talált, mostantól ugyanis van mit utálni helyette.

Az Oltári csajok telenovella, ami azt jelenti, hogy a készítők elvileg tudják, mi lesz a befejezés, ami 99 epizód múlva fog eljönni. Ahogy az eddigiek alapján kinéz, odáig még sok szenvedés, illogikus történés után fogunk csak eljutni, mivel a cselekmény egyelőre leginkább egy félresikerült romkom és egy dél-amerikai szappanopera között egyensúlyoz: a vőlegény nem elég hűséges, pedig a menyasszony nagyon aranyos, de a testvére már nem olyan kedves, azonban szerencsére van egy gazdag nagynéni, aki az esküvőnél azért jobban szereti a Chanel-ruhákat, viszont így is jószívű. Van tehát három testvér, és elvileg mindegyikük egészen különböző jellemként (van a naiva, van a kicsi naiva, és van az ármánykodó naiva) működik, ez adná a sorozat gerincét.

A telenovellák mindig is arról voltak ismertek, hogy bármekkora butaságot elbírnak, ahogy már az első epizódban is szép számmal akadtak ilyenek: a napfényes budapesti utcán például úgy rabolják el a főszereplő lány telefonját és táskáját, mintha valahol Rio de Janeiro mélyén lennénk,végül is ott húzódik a műfaj centrális erőtere, aztán a hotel recepciósa olyan enerváltan kezd el beszélni, mintha éppen pisztolyt tartanánk a hátához, vagy legalábbis kihagyott volna pár órát a színészi alapozásról szóló kurzuson.

false

 

Fotó: Facebook/Oltári csajok

Mindezekkel persze még nem is volna akkora baj, elvégre egy telenovellától nem létfilozófiai kérdéseket vár a néző, de az mindenképpen hasznos lenne, ha a készítők legalább kicsit komolyabban vennék azt, aki leül a tévé elé. Mert sok egyéb mellett a rémes mesterkéltség a legnagyobb probléma az Oltári csajokkal: a színészek nem egymással beszélgetnek, hanem a nézővel, azért persze Szomszédok-féle, szó szerinti kikacsintás nincs, de a helyzet így sem túl fényes.

Hiába van viszonylag szépen fényképezve, hiába jönnek a későbbiekben elvileg olyan színészek, akik vidéki társulatokban már bizonyítottak, az első rész alapján nehéz elképzelni, hogy mi oka is lenne bárkinek leülni a széria elé, amikor olyan időket élünk, hogy az életünk egyik legnehezebb feladata a jobbnál jobb sorozatok közül válogatni. Az Oltári csajok pedig még véletlenül sem ilyen.

Vetítik hétköznap esténként az RTL 2-n

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.