Az RTL új sorozata annyira gáz, hogy hozzá képest még a Pappa Pia is egy remekmű

  • Gera Márton
  • 2017. október 29.

Interaktív

A Barátok közt producere csinált egy telenovellát. Bár ne tette volna.

Már akkor gyanakodni kellett volna, amikor úgy reklámozták az RTL 2 új sorozatát, hogy a „Barátok közt és Szeress most! producere” készíti. Nem árultak zsákbamacskát, a most bemutatkozó Oltári csajok pontosan e szériák által kikövezett úton megy tovább, ez már az első részt látva egyértelmű, viszont az mégiscsak meglepő, hogy a Pappa Pia (de az Álom.net is) című műremek talán kihívóra talált, mostantól ugyanis van mit utálni helyette.

Az Oltári csajok telenovella, ami azt jelenti, hogy a készítők elvileg tudják, mi lesz a befejezés, ami 99 epizód múlva fog eljönni. Ahogy az eddigiek alapján kinéz, odáig még sok szenvedés, illogikus történés után fogunk csak eljutni, mivel a cselekmény egyelőre leginkább egy félresikerült romkom és egy dél-amerikai szappanopera között egyensúlyoz: a vőlegény nem elég hűséges, pedig a menyasszony nagyon aranyos, de a testvére már nem olyan kedves, azonban szerencsére van egy gazdag nagynéni, aki az esküvőnél azért jobban szereti a Chanel-ruhákat, viszont így is jószívű. Van tehát három testvér, és elvileg mindegyikük egészen különböző jellemként (van a naiva, van a kicsi naiva, és van az ármánykodó naiva) működik, ez adná a sorozat gerincét.

A telenovellák mindig is arról voltak ismertek, hogy bármekkora butaságot elbírnak, ahogy már az első epizódban is szép számmal akadtak ilyenek: a napfényes budapesti utcán például úgy rabolják el a főszereplő lány telefonját és táskáját, mintha valahol Rio de Janeiro mélyén lennénk,végül is ott húzódik a műfaj centrális erőtere, aztán a hotel recepciósa olyan enerváltan kezd el beszélni, mintha éppen pisztolyt tartanánk a hátához, vagy legalábbis kihagyott volna pár órát a színészi alapozásról szóló kurzuson.

false

 

Fotó: Facebook/Oltári csajok

Mindezekkel persze még nem is volna akkora baj, elvégre egy telenovellától nem létfilozófiai kérdéseket vár a néző, de az mindenképpen hasznos lenne, ha a készítők legalább kicsit komolyabban vennék azt, aki leül a tévé elé. Mert sok egyéb mellett a rémes mesterkéltség a legnagyobb probléma az Oltári csajokkal: a színészek nem egymással beszélgetnek, hanem a nézővel, azért persze Szomszédok-féle, szó szerinti kikacsintás nincs, de a helyzet így sem túl fényes.

Hiába van viszonylag szépen fényképezve, hiába jönnek a későbbiekben elvileg olyan színészek, akik vidéki társulatokban már bizonyítottak, az első rész alapján nehéz elképzelni, hogy mi oka is lenne bárkinek leülni a széria elé, amikor olyan időket élünk, hogy az életünk egyik legnehezebb feladata a jobbnál jobb sorozatok közül válogatni. Az Oltári csajok pedig még véletlenül sem ilyen.

Vetítik hétköznap esténként az RTL 2-n

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.