Tévésorozat

A bronz kert

  • Szabó Ádám
  • 2017. október 28.

Interaktív

Pontosan hét évvel azután, hogy Argentína a Szemekbe zárt titokkal Oscart nyert, egy hasonló ihletésű tévéműsorral megy neki a világnak. A sorozat az év legnagyobb durranása volt az HBO latin-amerikai részlegén, és azzal is rekordot döntött, hogy a tévé minden más platformján is bemutatót nyert.

A diszfunkcionális családtörténetbe ágyazott kusza bűnügy hét részen és több mint egy évtizeden keresztül görgeti ugyanazt a sztorit: egy kislány és bébiszittere a játszóházba sietve eltűnik valahol Buenos Airesben. Az összetevőket mind ismerjük: töketlen rendőrség, a nyomozásba egyre inkább belebolonduló, megszállott apa, bolondos magánnyomozó. Az ilyen típusú sorozatok kulcskérdése mindig az, van-e olyan megkapó maga a bűnügy, és szimpatizálunk-e annyira a figurákkal, hogy egy teljes év­adon keresztül kitartsunk velük ugyanazt a gumicsontot rágva. A bronz kert ezen a fronton sem találja fel a spanyolviaszt, de tisztességesen megoldja a feladatot. Persze a láncdohányos, háziasított Torrentét hozó privát detektív ellopja a show-t, de azért mindenki megkapja a maga csúcsjelenetét; sőt, egy szerelmi szál is akad. A tempó után viszont sokszor ugyanolyan lélekvesztett nyomozás folyik, mint az eltűntek után. Főleg a nyomozás első lépései szárazak és unalmasak, és ezen a hajszálpontosan ugyanúgy felépített részek sem segítenek: egy teljes óráig semmi nem történik, majd a záró snittben egy kulcsfontosságú részletre derül fény, vége főcím. A misztikusnak marketingelt A bronz kertben nincs semmi misztikum, régi, vonalas krimi annál inkább.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.