Drag Queen Hungary: „Megmutatni a világnak, hogy létezünk”

Fotógalériánk az idei Drag Queen Hungary versenyről.

Idén július 16-án rendezték meg az évek óta futó drag queen versenyt, a Drag Queen Hungary-t. Míg külföldön számos ilyen versennyel találkozunk, addig Magyarországon ez az egyetlen nagyszabású megmérettetés a drag queenek körében. A tavalyi háromszáz fős nézőtér helyett idén a Belvárosi Színházban már körülbelül ötszázan nézhették a profi és amatőr kategóriában versengőket. (A drag queen az angol dressed as a girl = lánynak öltözött kifejezésből jön; olyan férfiakra használják, akik feltűnő módon nőnek öltöznek, kifejezetten szórakoztatás, előadás céljából.)

„Egy kezdeményezés, egy verseny, egy felület, ahol megmutathatod azt az arcodat, amit eddig csak otthon a tükör előtt láttál. Ezt az utat elkezdeni nehéz, fenntartani még nehezebb, de a cél, hogy megmutassuk a nagyvilágnak: létezünk” – áll a Drag Queen Hungary honlapján. Mint írják, a verseny arról szól, hogy elsősorban a kezdő drag queenek kapjanak lehetőséget, hogy felléphessenek és megmutathassák, mire képesek. Éppen ezért lehetett jelentkezni a profi kategória mellett az amatőrbe is, a verseny különösen nagy hangsúlyt fektet a feltörekvő tehetségekre.

Akiknek ez a verseny rendkívüli fontossággal bír, a legtöbben maguk készítik a fellépő ruháikat, heteket, vagy akár hónapokat is töltenek azzal, hogy megtalálják a megfelelő parókát és kikísérletezzék a tökéletes sminket. A megmérettetésre sokan már március óta készülnek.

A helyszín és a támogató közeg sokat jelent; a fellépők elmondták, a Drag Queen Hungary sokat segít abban, hogy önmaguk lehessenek, megmutassák valódi arcukat, ráadásul, aki elnyeri a koronát, fellépési lehetőséget is kap. A versenyzők szerint a legfontosabb mégis az, hogy ezzel a versennyel felhívják a figyelmet a drag queenek létezésére, a drag mozgalomra, nem csak a Pride hetében vagy hónapjában, hanem az év minden napján.

Mert, ahogy a szervezők vallják: „Egy drag feladata, hogy tükröt tartson nekünk, földi halandóknak, akik a szürke hétköznapokat átvészelve láthatnak egy csodát, vagy éppen olyan dolgot, ami megfog és magával ránt. Ezt az illúziót képes megteremteni egy drag queen. Nagyon nehéz feladat, főleg egy olyan kritikus világban, mint a mai.”

Fotóinkkal mutatjuk most be ezt a világot, ezt az illúziót a verseny éjszakájáról.

 
Mia Szösz és Emma Rebel
Fotó: Palágyi Barbara

 
Fotó: Palágyi Barbara

 
Emma öltözik a bevonuló ruhájába
Fotó: Palágyi Barbara

 
Myra Pixel
Fotó: Palágyi Barbara

 
Fotó: Palágyi Barbara

 
A sminkverseny egyik kiemelkedő versenyzője
Fotó: Palágyi Barbara

 
Fotó: Palágyi Barbara

 
Luna Diamond
Fotó: Palágyi Barbara

 
Fotó: Palágyi Barbara

 
A show előtti közös bátorítás
Fotó: Palágyi Barbara

 
Zelektra és Bloom gyakorolnak a professzionális kategória versenyére
Fotó: Palágyi Barbara

 
Bonnie Andrews műsorvezető köszönti a közönséget
Fotó: Palágyi Barbara

 
Az amatőr kategória egyik versenyzője
Fotó: Palágyi Barbara

 
Egy környezettudatos divattervező bemutatójának főszereplője, Bonnie, aki a "Föld sorsát viseli a fején"
Fotó: Palágyi Barbara

 
Mia Szösz, az amatőr kategória királynője
Fotó: Palágyi Barbara

 
Zelektra táncosaival a színpadon. Ő lett a professzionális kategória egyik udvarhölgye
Fotó: Palágyi Barbara

 
Katherine Taylor, a professzionális kategória másik udvarhölgye
Fotó: Palágyi Barbara

 
Idén Bloomot koronázták a professzionális kategória királynőjévé
Fotó: Palágyi Barbara

 
Mia Szösz és barátai
Fotó: Palágyi Barbara 

 
Bloom fejére helyezi a koronát
Fotó: Palágyi Barbara

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Érzések és emlékek

A magyar származású fotóművész nem először állít ki Budapesten; a Magyar Fotográfusok Házában 2015-ben bemutatott anyagának egy része szerepel a mostani válogatásban is, sőt a képek installálása is hasonló (ahogy azonos a kurátor is: Csizek Gabriella).

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Akkor és most

Úgy alakultak dolgaink, hogy az 1991-ben írt, a 80-as évek Amerikájában játszódó epikus apokalipszis soha korábban nem volt számunkra annyira otthonos, mint éppen most. Néhány évvel ezelőtt nem sok közünk volt az elvekkel és mindennemű szolidaritással leszámoló, a nagytőkét a szociális háló kárára államilag támogató neoliberalizmushoz.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.