Egy hét kultúra 2022/30.

  • Narancs
  • 2022. július 27.

Interaktív

Rövid hírek: kultúra itthon, külföldön és másutt 

TENGER Rijekában közös magyar–horvát tárlaton mutatja be a Muzej grada Rijeke a város 1868 és 1918 közötti történetét. A modern Fiume születése, 1868–1918 című kiállítás a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum és a rijekai városi múzeum együttműködésében jött létre, fókuszában pedig a kikötőváros Osztrák–Magyar Monarchia alatti szerepe áll. A szeptember 13-ig nyitva tartó kiállításon több mint 200 műtárgyon keresztül mutatják be, milyen szerepet töltött be a város fejlődésében a hajózás, a kereskedelem, a turizmus, és azt, hogyan határozta meg a magyar és horvát kultúra találkozása a város arculatát. A kiállított tárgyak közül a legérdekesebbek talán azok a hajómodellek, amelyeket még Fiumében készítettek az 1896-os budapesti világkiállításra, és amelyek most először láthatók együtt a megalkotásuk helyszínén.

 

WAGNER Július 25-én megnyitott az idei Bayreuther Festspiele. A szeptember 1-jéig tartó fesztivál a Roland Schwab által rendezett Trisztán és Izolda előadással indult, amelyet Markus Poschner vezényelt, a szereposztásban többek között Stephen Goulddal és Catherine Fosterrel. A fesztivál következő nagy dobásának a Ring-produkció számít majd, amelyet Cornelius Meister vezényletében adnak elő, négy estén keresztül. Az előadásokban olyan szereplőket láthat-hallhat a közönség, mint Egils Silins, Daniel Kirch és Olafur Sigurdarson. A július 31-én, augusztus 1-jén, 3-án és 5-én sorra kerülő ciklust szerencsére nemcsak élőben lehet meghallgatni, hanem online is, a BR-Klassik rádiónak köszönhetően, illetve Az istenek alkonyát augusztus 5-én a BR-Klassik Concert honlapjának videóközvetítésén is követni lehet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.