ÉLŐ Ólafur Elíasson izlandi származású dán képzőművész legújabb munkája a svájci Fondation Beyelerben látható Life című installáció, amellyel a művész az alkotás részévé tette a múzeumi teret, az élő környezetet és az azt látogató embereket is. A kifejezetten helyspecifikus kiállításhoz eltávolíttatta a Renzo Piano által tervezett épület üvegfalát, ablakait és ajtóit, így akadály nélkül folyhat össze a külső és belső világ. A tereket 80 centiméter magasan vízzel árasztották el, a látogatók pedig előre kialakított sétaútvonalakon közlekedhetnek, és megfigyelhetik, ahogy a körülöttük elterülő, Günther Vogt tájépítész által növényekkel is betelepített múzeumi tavat elfoglalják a különféle élőlények. Az installáció július végéig – és rendhagyó módon a nap 24 órájában – látogatható, emellett streamen (olafureliasson.net/life) követhető. Éjjel a tereket kék fény világítja meg, a művész pedig fluoreszkáló zöldre festette a vizet, így a tárlat sötétedés után is egészen különleges látványt nyújt.
PHILLY Teljesen átalakult a Philadelphia Museum of Art, persze azért a Rocky-filmek révén közismertté vált lépcsősor érintetlen maradt. Az 1928-ban átadott épület belső tereit a 92 éves sztárépítész, Frank Gehry álmodta újra: a Horace Trumbauer (1868–1938) által tervezett külsőt meghagyta, de a beltereket zsúfoltnak találta, így több új galériát alakított ki, megnyitott egy új folyosót, több ezer négyzetméternyi közösségi térrel bővítette az intézményt, a központi, hatvanas években kialakított földszinti auditóriumot pedig hatalmas belmagasságú fórummá alakította. A művészettörténet remekeit az ókortól a modern korig bemutató gyűjteményt a felújítás után május 7-én nyitották meg újra a nagyközönség számára.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!