Mindennek a műfaji következménye például az is, hogy a legköltséghatékonyabb formák dominálják a teret, egészen pontosan egyetlenegy: az interjú. Azt már évek óta szomorúan konstatáljuk, hogy a hagyományos rádiózásból is kámfor módjára illant el riport, élő közvetítés, helyszíni beszámoló és minden hasonló. Ahol igény lenne rájuk, ott általában a pénz és az infrastruktúra hiányzik, ahol meg pénz van, ott sem igény, sem tudás nincs a bonyolultabb műfajokhoz.
Az online videós és podcastes paradigmaváltás ilyen szempontból tehát nem hozott radikális fordulatot, ugyanúgy zárt térben, két hangra készül a műsorok jelentős része, különbség csak a szabadságfokban rejlik. Nem véletlen, hogy az olyan echte netes influenszerek mellett, amilyen Gulyás Márton, ma már számos egykori televíziós nagy név is erre a vonulatra kapaszkodik fel Friderikusz Sándortól Veiszer Alindáig. Ez az interjúdömping a befogadói elvárások és ízlések változását is mutatja. Hosszabb, ráérősebb, ha úgy vesszük alaposabb, és szinte biztosan közvetlenebb hangulatúak ezek az új generációs beszélgetős műsorok.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!