Rádió

Élet és interjú

Tóth Szabolcs Töhötöm podcastje

Interaktív

Szerencsésebb országokban pusztán technikai, másutt politikai okok is állnak annak a hátterében, hogy ma már egyre inkább az interneten zajlik a rádiós tartalmak előállítása is. Az ilyen-olyan stúdiókban (otthoni konyhától a profin berendezett felvevőhelyig) rögzített anyagok már eleve úgy készülnek, hogy azokat az aktuális online platformokon minél könnyebben és minél gyorsabban meg lehessen osztani.

Mindennek a műfaji következménye például az is, hogy a legköltséghatékonyabb formák dominálják a teret, egészen pontosan egyetlenegy: az interjú. Azt már évek óta szomorúan konstatáljuk, hogy a hagyományos rádiózásból is kámfor módjára illant el riport, élő közvetítés, helyszíni beszámoló és minden hasonló. Ahol igény lenne rájuk, ott általában a pénz és az infrastruktúra hiányzik, ahol meg pénz van, ott sem igény, sem tudás nincs a bonyolultabb műfajokhoz.

Az online videós és podcastes paradigmaváltás ilyen szempontból tehát nem hozott radikális fordulatot, ugyanúgy zárt térben, két hangra készül a műsorok jelentős része, különbség csak a szabadságfokban rejlik. Nem véletlen, hogy az olyan echte netes influenszerek mellett, amilyen Gulyás Márton, ma már számos egykori televíziós nagy név is erre a vonulatra kapaszkodik fel Friderikusz Sándortól Veiszer Alindáig. Ez az interjúdömping a befogadói elvárások és ízlések változását is mutatja. Hosszabb, ráérősebb, ha úgy vesszük alaposabb, és szinte biztosan közvetlenebb hangulatúak ezek az új generációs beszélgetős műsorok.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."