Tévésorozat

Fekete tó

Interaktív

E sorozat elsőre azt juttatja eszünkbe, hogy rögtön meg kell írnunk a Horrorfilm mint tájképfestészet című opust (rögtön a Krimi mint tájképfestészet után). A svéd misztikus thriller ugyanis ebben a legerősebb: persze meg-megijedünk, amikor kell, de mégiscsak egy síparadicsomnyi hófödte hegyet bámulhatunk hosszú snittekben, aggodalmat keltő zenei aláfestéssel. Kár, hogy a mutatós felvételek után sztorira és a figurákra már kevésbé futotta. A történet rém egyszerű: egy újgazdagnak tűnő, huszonéves baráti társaság felrándul a mindentől távol eső hegyre, hogy közelről is kipróbálja a megvenni kívánt, évtizedek óta üresen álló szállodát. Mintha sose néztek volna horrort, akkor sem fognak gyanút, amikor kiderül, hogy a hotelt egy régi bűneset miatt nem nyitották meg; sőt, akkor sem, amikor felbukkan a nagyon furcsán viselkedő gondnok. Innentől kicsit átcsap minden krimibe, ugyanis az egyre furcsább és ijesztőbb történések nem arra biztatják a csapatot, hogy fogják a cókmókot és hazamenjenek, hanem arra, hogy minden személyi sérülés és idegbaj ellenére utánajárjanak a szálló súlyos múltjának. Végül aztán nem tudják eldönteni, hogy melyik zsáner is maradjon. Nyomozati elemek és szellemidézés keverednek, érdekfeszítő csoportdinamika mentén: szerelmes párok, testvérek, exek, coming out; dilemmák és viszályok, épp annyi, amennyi két ijesztgetés közé belefér. Az igazi rejtély persze az, hogy mi köze mindehhez a címben és a hotel nevében szereplő Fekete tónak. Annak ugyanis az égadta világon semmi szerepe nincs, de nagyon jól mutat.

Elérhető az HBO-n

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.