Folytatódik a tisztogatás a fideszes médiabirodalomban: újabb meghatározó vezető távozik

  • B.P.M
  • 2019. május 23.

Interaktív

Szétszedik Andy Vajna hagyatékát.

Már csak pár napig dolgozik az Atmedia televíziós és online reklámértékesítő ház kereskedelmi és portfólió igazgatója - tudta meg a Media1 piaci forrásoktól. A sales house 44 tévés csatorna, köztük a TV2 Média Csoport és a közmédia reklámidejét, számos online oldal reklámfelületét értékesíti, magyarán ettől a cégtől függ, hogy a fideszes gazdasági hátországhoz kötödő médiacégeknek mennyi a bevétele.

Az Atmediát pár éve Habony Árpád, a miniszterelnök tanácsadójának üzlettársa, Tombor Árpád vásárolta meg lengyel tulajdonosától, azóta rengeteg változtatáson ment keresztül, például megjelent benne Mészáros Lőrinc egyik befektetési tőkealapja is. Hogy miért lett fontos ez a cég a Fidesznek, és milyen céllal vették meg a lengyelektől, ebben a cikkünkben olvashat részletesebben:

Gazdaságon kívüli kényszer

A két ünnep között sem pihentek a Fidesz médiavállalkozói. A több tucat tévécsatorna reklámidejét értékesítő kereskedőház, az Atmedia megszerzésével elkezdték bekerítő hadműveletüket az RTL ellen. A hazai médiapiac döntéshozói már elvonultak karácsonyozni, amikor nyilvánosságra került, hogy Habony Árpád hitelezője és jó barátja, a miniszterelnök korábbi biztonságpolitikai tanácsadója, Tombor András felvásárolta az Atmedia Kft.-t.

A tévés reklámpiac több mint felét a befolyása alatt tartó cég vezetőjét, Lukács Csabát már tavaly októberben leváltották, pedig neki volt köszönhető a vállalat felfutása, az ő vezetése alatt lett piacvezető az Atmedia. A napokon belül távozó Lengyelt a cég második számú vezetőjének tartják, aki szót értett a multinacionális cégekkel, hirdetőkkel is. A szakember karrierjét az HBO és az akkori Z+ sales menedzsereként kezdte, majd a Sport1 és az MTV Europe reklámidejének eladásával foglalkozott. Később a McCann Erickson-nál szerzett ügynökségi tapasztalatot. Az Atmedia előtti időszakban a a Ringier Axel Springer kereskedelmi és marketing igazgatója volt.

A Fideszhez kötödő médiabirodalomban már hónapok óta folynak az átalakítások: áprilisban a TV2-csatornacsoport vezérigazgatója, Dirk Gerkens távozott a posztjáról, májusban pedig Rákosi Tamás, a televíziós társaság egyik legrégebbi üzleti partnere adta el az IKO Holdingban lévő 49 százalékos, valamint az Atmediában lévő 32, 67 százalékos tulajdonrészét. Az utóbbi időben a TV2-csoport számos vezetőjét váltották le, küldték el.

Újabb fordulat a TV2-nél: kivonul a magyar milliárdos

Rákosi Tamás kiszáll a médiából. A NER-é lett az IKO műsorgyártó cég, amit még az RTL-nél futtatott fel, majd Dirk Gerkens távozása után szintén is a TV2-nél kötött ki. Eladta az IKO Holdingban lévő 49 százalékos, és az Atmediában lévő 32,67 százalékos tulajdonrészét Rákosi Tamás, az ügyeletek a vételár megfizetésével pénteken zárultak - közölte az IKO Holding az MTI-vel.

Borítókép forrása: Atmedia.hu

Figyelmébe ajánljuk

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.