Tévé

Istenes

Péntektől péntekig

Interaktív

Üdvöske - valaha dévaj szubrettek és hamvas drámai szendék színházi pályafutását indította ez a reményteljes állapot, amelynek három fő összetevője rendszerint a sugárzó fiatalság, a tettrekészség és a tehetség ígérete volt. Ma már persze a kereskedelmi televíziók sem lehetnek meg időszaki üdvöskék nélkül:

például az RTL-csatornákon mostanában épp Istenes Bence hivatott betölteni ezt a hajdani bájából oly sokat vesztett szerepkört. Így a Brandmánia című műsorban egy díszzsebkendő felügyelete alatt ő sétál körbe-körbe (persze szigorúan zsebre dugott kézzel) médiaszékházakat, hogy álkérdéseket tegyen fel az okostelefonokról. De övé a csatornák heti bulvár-összefoglalója is, ahol kikiáltói modorban felkonferál és gitározik (mindkettőt roppant egyenletes színvonalon), s ahol persze az adás napjára már jócskán megavasodott bejátszásban is ő fogadja pezsgőzuhannyal a kényszerszállásaikra beköltöző s azóta annak rendje-módja szerint már ki is esett X-faktoros fiúkat. Ha pedig reklámszünet támad, az ajánlóban is újra csak őt látjuk, amint az X-faktor levezető műsorát hirdeti.

"Otthon a családdal minden rendben van?" - hangzik az Istenes-nyitókérdés a stúdióba invitált Oláh Gergő felé, akit egy pillanatra láthatóan zavarba is hoz az alig-alig mímelt érdeklődés. Valódi műsorvezetői figyelemből ugyanis csakis önmagára jut elegendő: Istenes Bencét felettébb érdekli Istenes Bence, élvezi a humorát, osztozik vele a témák és a nézőközönség lenézésében, s úgy általában is nagyon meg van vele elégedve. Szép is az, ha önmagával békében él az ember, pláne, ha közben még a tévé is sugározza mindezt.

Persze voltaképpen mi más is érdekelhetné az ifjú műsorvezetőt ebben a szűk órában? Talán a témák? Az X-faktor keresztreklámozásának kötelező gyakorlatát már említettük fentebb, s azon túl itt van például a fejét (és kezét) festésre adó Fekete Pákó, vagy, mondjuk, Andy Vajna és Palácsik Tímea kettőse, akik először mesélnek az esküvőjükről - csak nekünk, csak itt és csak most. A több mint két hónappal ezelőtti bulvárhír végre színről színre megelevenedik előttünk, az amatőr menyegzői videón láthatjuk a hollywoodi sztárvendégeket meg a térdre ereszkedve bazseváló Csűry Lajost (alias Edvin Marton), s a boldog fiatalok még a lánykérés romantikus történetét is belekacagják a kamerába. Itt friss házasság és talán még közelgő gyermekvállalás is, amott meg fájdalmas válás, hiszen egy másik anyag Rékasi Károly és Détár Enikő szétválásának történetét veszi górcső alá, mely aktus egy bizonyítatlan, de virulens vélekedés szerint valamiféle közérdeklődésre számot tartó fejlemény. (A műsor nem firtatja, s így magunk is csupán zárójelek között vetjük fel a kérdést: ha az ilyen érdeklődés valós és kielégítésre szorul, vajha miért, hogy Rékasiéknál sokkalta nevesebb celebek párkapcsolati sztorijairól sohasem hallunk semmit?)

Istenesen azért nem múlik semmi, ő előre szól, hogy "sokkolódni" fogunk, megelőlegezi, hogy a nézők "megőrülnek a képernyők előtt", s ha nem láttunk volna már vagy ezer hasonló műsort, alighanem tényleg ez lenne az adekvát reakció. No jó, az Éjjel-nappal Budapest "cicababáját" valóban most láttuk először ugrókötelezni, de azért ez az élmény sem bizonyul a higgadtság igazi próbájának.

RTL II, október 18.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.