Tévé

Istenes

Péntektől péntekig

Interaktív

Üdvöske - valaha dévaj szubrettek és hamvas drámai szendék színházi pályafutását indította ez a reményteljes állapot, amelynek három fő összetevője rendszerint a sugárzó fiatalság, a tettrekészség és a tehetség ígérete volt. Ma már persze a kereskedelmi televíziók sem lehetnek meg időszaki üdvöskék nélkül:

például az RTL-csatornákon mostanában épp Istenes Bence hivatott betölteni ezt a hajdani bájából oly sokat vesztett szerepkört. Így a Brandmánia című műsorban egy díszzsebkendő felügyelete alatt ő sétál körbe-körbe (persze szigorúan zsebre dugott kézzel) médiaszékházakat, hogy álkérdéseket tegyen fel az okostelefonokról. De övé a csatornák heti bulvár-összefoglalója is, ahol kikiáltói modorban felkonferál és gitározik (mindkettőt roppant egyenletes színvonalon), s ahol persze az adás napjára már jócskán megavasodott bejátszásban is ő fogadja pezsgőzuhannyal a kényszerszállásaikra beköltöző s azóta annak rendje-módja szerint már ki is esett X-faktoros fiúkat. Ha pedig reklámszünet támad, az ajánlóban is újra csak őt látjuk, amint az X-faktor levezető műsorát hirdeti.

"Otthon a családdal minden rendben van?" - hangzik az Istenes-nyitókérdés a stúdióba invitált Oláh Gergő felé, akit egy pillanatra láthatóan zavarba is hoz az alig-alig mímelt érdeklődés. Valódi műsorvezetői figyelemből ugyanis csakis önmagára jut elegendő: Istenes Bencét felettébb érdekli Istenes Bence, élvezi a humorát, osztozik vele a témák és a nézőközönség lenézésében, s úgy általában is nagyon meg van vele elégedve. Szép is az, ha önmagával békében él az ember, pláne, ha közben még a tévé is sugározza mindezt.

Persze voltaképpen mi más is érdekelhetné az ifjú műsorvezetőt ebben a szűk órában? Talán a témák? Az X-faktor keresztreklámozásának kötelező gyakorlatát már említettük fentebb, s azon túl itt van például a fejét (és kezét) festésre adó Fekete Pákó, vagy, mondjuk, Andy Vajna és Palácsik Tímea kettőse, akik először mesélnek az esküvőjükről - csak nekünk, csak itt és csak most. A több mint két hónappal ezelőtti bulvárhír végre színről színre megelevenedik előttünk, az amatőr menyegzői videón láthatjuk a hollywoodi sztárvendégeket meg a térdre ereszkedve bazseváló Csűry Lajost (alias Edvin Marton), s a boldog fiatalok még a lánykérés romantikus történetét is belekacagják a kamerába. Itt friss házasság és talán még közelgő gyermekvállalás is, amott meg fájdalmas válás, hiszen egy másik anyag Rékasi Károly és Détár Enikő szétválásának történetét veszi górcső alá, mely aktus egy bizonyítatlan, de virulens vélekedés szerint valamiféle közérdeklődésre számot tartó fejlemény. (A műsor nem firtatja, s így magunk is csupán zárójelek között vetjük fel a kérdést: ha az ilyen érdeklődés valós és kielégítésre szorul, vajha miért, hogy Rékasiéknál sokkalta nevesebb celebek párkapcsolati sztorijairól sohasem hallunk semmit?)

Istenesen azért nem múlik semmi, ő előre szól, hogy "sokkolódni" fogunk, megelőlegezi, hogy a nézők "megőrülnek a képernyők előtt", s ha nem láttunk volna már vagy ezer hasonló műsort, alighanem tényleg ez lenne az adekvát reakció. No jó, az Éjjel-nappal Budapest "cicababáját" valóban most láttuk először ugrókötelezni, de azért ez az élmény sem bizonyul a higgadtság igazi próbájának.

RTL II, október 18.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.