Tévé

Izzadságfoltok

Mr és Mrs

Interaktív

Ahogy azzal nagyjából 15-16 éves kor felett mindenki tisztában lehet, a párkapcsolat nehéz egy műfaj, hiszen rigolyák és súrlódások, félreértések és félreismerések szegélyezik még a legőszintébb és a legstrapabíróbb kapcsolat mindennapjait is.

Hát még akkor, ha sztárpárról van szó, ahol férj és feleség (menyasszony és vőlegény stb.) a nap 24 órájában a nyilvánosság figyelmének kereszttüzében él, a mindent kiszagoló bulvársajtó és a sok-sok magyar paparazzo lihegésével a nyakában! És persze ott áll még előttük a nagy kapcsolatpróba: a Tv2 sztárpárshow-ja, amelynek harmadik évadába olyik veterán szépségkirálynő utolsó utáni pillanatban reparált kapcsolattal, olyik exsumóbajnok pedig immár a második, képernyőn büszkén megmutogatott párjával nevezhetett be, jeléül annak, hogy bizony a sztárélet sem fenékig tejfel.

Apropó, fenék, a Liptai Claudia és Till Attila által szétnevetgélt és műkacajjal is gazdagon megtűzdelt, tehát nyilvánvalóan roppant szórakoztató műsor rendre az intim testtájak körül őgyeleg, s körülbelül olyan sikamlós, mint egy Hacsek és Sajó-jelenet Sas József és Beregi Péter előadásában. Ezer közül is megismerem a tomporodat, asszony! - agnoszkálja ifjú neje idomait a méltán boldog, elvégre teljesítményével elődöntőt nyerő Bárdosi Sándor; Gáspár Győző szellemesen "tótpéter"-ként hivatkozott hímtagjának lankadó teljesítményéről vall 1 pontért; Gesztesi Máté pedig bekötött szemmel is tévedhetetlenül azonosítja a neki szívmasszázst adó kedvesét. Szégyen, de ez utóbbi nekünk még nyitott szemmel sem sikerült volna, merthogy a szép sztárt, Tóbiás Magdolnát eddig még sohasem láttuk, igaz, az ifjabbik Gesztesit is csupáncsak az ismerheti, aki elkötelezett híve a csatorna napi sorozatának. (Azt sem tudjuk, ki fia-borja a fiatalember, mondanánk, de ugye ezt speciel tudjuk.)

A könnyed szórakoztatás fáradságos feladat, azonban az még ebben a nehéz műfajban is ritka, hogy ennyi izzadságfoltot lásson a néző egy játék ürügyén, ahol a hárommilliós fődíj nyilvánvalóan csakis afféle pajkos ráadás lehet, amit a győztes páros bizonnyal úgyis jótékonysági célra fog majd felajánlani. (Hiszen hát mi ez a hárommillió forint egy valóságos sztárpárnak?) A verítékcsorgatásból ráadásul a feladatok kieszelői is bőven kivehették a részüket, elvégre hol paintballpuskával lehet (tökön)lőni az egérjelmezbe öltöztetett kedvest, hol a köldököt muszáj kilyukasztatni a pontokért, hol meg gyorsasági versenyben kell pizsamára átöltöztetni és hamar ágyba dugni a tehetetlen, "merev részeg férfiembert". Be' szép, szívet melengető társadalmi üzenet!

Gáspár Győző, akiről hosszasabban írni túlságosan hálás és ezért igénytelen, sőt mi több, passzé dolog lenne, a vetélkedő kétharmadánál sajnálatos módon kiesett a versenyből, és ezt követően minden jópofizás nélkül kirontott a stúdióból, nyomában az aggódó Bea asszonnyal. 'szintén megvallva kicsit irigyeltük őt a szabadulni vágyás eme imponáló gesztusáért. Pedig még csak a második elődöntőnél járunk.

Tv2, szeptember 19.

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Fűző nélkül

Berlin, Du bist so wunderbar – fogad a híres dal, amelynek a karrierje egy német sörreklámból indult. Nehéz is lenne másképpen összefoglalni a város hangulatát, amelyet az itthon alig ismert grafikus, illusztrátor és divatfotós Santhó Imre munkássága is visszatükröz.

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Londoni randevúk

„Ne ijedjetek meg, de azt hiszem, én vagyok a generációm hangja. Vagyis valamelyik generációé” – fogalmazott Hannah Horvath a Csajok első részében. A 2012–2017 között futó, hat évadot megélő sorozatban Lena Dunham pont így tett: hangot adott azoknak a fiataloknak, akiknek mindennél nagyobb szabadságot és jólétet ígértek, ám a világválság ennek az anyagi, az egzisztenciális szorongás pedig a lelki fedezetét egyszerűen felélte.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.