tévésmaci

Kecskebékaklub

  • tévésmaci
  • 2020. szeptember 27.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché az ablaknál állva nézték az esőt, minden túl egyszerűnek tűnt, lecsorgott a víz az ablakon, s a köves út szélén híztak szépen a tócsák, a tükrükön pedig buborékok pattantak szakadatlan. Szakadt. Nem átfutó zápor, nem is zivatar, pedig nyár van, csak sima eső, nem dörög, nem villámlik, csak futnak le a cseppek az ablakon. Sztupa arra gondolt, hogy ha nem dőlne, csak mondjuk, szemerkélne, és a szél megfújná egy kicsit, akkor kint ülne a kocsma udvarán, s az érkező stammgasztok az ajtóból odavetnék neki, hogy „friss levegő, mi”, s ő bólintana helybenhagyólag. Troché bent inná a sört velük, és szarna kihozni az övét, be kellene menni érte, de ő akkor is kihozná, visszatérne silbakolni őrhelyére, hisz csak szemerkél, jó is, hogy a szél az arcába csapja kicsit. De zuhogott, úgyhogy erről szó sem lehetett, s persze arról sem, hogy kiálljon az udvarba és az égre emelje kezét, úgy fogadja az esőt, csak ronggyá ázna, így aztán jobbról az ablaknál állva nézte, hogyan csorognak a cseppek lefele az ablakon. Troché a bal oldalról nem kívánkozott máshová. Nézte a tócsákat, a cseppek függönyét, az ablaküveget, próbált befogni mindent, amit egy eső vizuálisan csak nyújthat, s lassan beleszédült. Nem szédülés ez, mondta magának, csak a gyomrod emelkedik, inkább valami atavisztikus félsz, elkaptad az esőcseppek tér­iszonyát, jön fel kicsit a gyomrod, te meg mész lefelé, elég egy pillanatra elkapni a tekintetedet, és máris elmúlik. Belenézhetnél a falon a tükörbe, hátrasétálhatnál az ajtóhoz, és felkapcsolhatnád (haha, feloltanád, mint rég) a villanyt fényes nappal, s akkor egy csapásra megszűnne a gyomor emelkedése, s magad is visszamagasodnál, nem lennél ilyen szárazon is esőverte, de mindjárt eláll úgyis.

Pénteken (28-án) visszatérünk régi kedvencünkhöz a skandináv, közelebbről norvég blackmetal muzsikához, s este nyolctól a Cinemaxon eltöltünk egy kellemes estét a Mayhem zenekar sztorijával és a tinédzserkor összes, csak jóval később nevesíthető nyomorúságával. A Lords of Chaos – A sötétség gyermekeinek (2018) Oslóban ténykedő hősei pont egyidősek a texasi Amarillóban tevékenykedő és megmutatkozó punkokkal, de a Bomb City (2017) csak éjfél előtt kezd ugyanitt, úgyhogy a kettő között elkortyolhatunk egy teát is stílusosan (teázni nem is lehet máshogy, elvinne a teaőrség).

Szombaton délelőtt lesz A kincses szigetnek egy angol adaptációja 1990-ből afféle matinéként 11.15-kor a Film+-on, tehát maradunk ezen az utazgatós vonalon. Ugyanekkor a Sonyn az Úton hazafelé hősei (személyes ismerőseink, Árnyék és tsai, egy dinkatök kutya meg egy macska) például a Sierra Nevadán vágnak át 1993-ban, ami úgy is szép teljesítmény, hogy közben folyamatosan pofáznak emberül.

Vasárnap már eleve diszkóritmusba írt klasszikusokat adnak. A Sonyn éjjeli negyed tizenkettőkor startol a Blöff. Sajna nem Cselescsávó Blöffje 1976-ból, hanem Madonnánéé 2000-ből, pedig az volt ám az igazi muri, volt egy jelenet, melyben a Cseles egy másik gengszter kesztyűjébe fújja bele az orrát, dőltek is a kacajtól a bérletesek a kültelki moziban, ahol magam is rezidens voltam. Meg jön a Léon, a profi (1994) is éjjel kettőkor a Mozi+-on.

Kedden a bűn világába repít a Cinemax, este nyolckor ugyanis a Gomorra c. sorozat mozis folytatása, A halhatatlan (L’immortale) tárgyalja Ciro di Marzio dolgait a kies Moldáviában, utána meg a Fekete és kék egy feka rendőrnő viszontagságairól regél a bűnös New Orleansban. Ne tévézzenek, mert elviszi magukat is egy fekete rookie.

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.