tévéSmaci

Kecskestanicli

  • tévésmaci
  • 2018. november 18.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché eladták a farkasokat, mindenki pezsgőt bontott odafent. Erre aztán nem számítottak! Ki vesz ma farkast? – ez volt az általános vélekedés. Mint az köztudomású, a környező országok jól állnak farkassal, mondhatni, farkassal fűtenek, de ebben néhol van egy kis csalás is, a Szovjetunióban a farakást is farkasnak hívják, nem is annyira nyelvészeti, mint politikai okokból, ám ennek sincsen nagy jelentősége, mert a ruszkik már az első tárgyaláson kijelentették, nem vesznek farkast. S farakást sem. Később ezt az álláspontot az egész KGST magáévá tette, amiben ugyancsak a nagy vörös testvér kezét sejtette mindenki. Ekkor küldtek fentről Sztupáért és Trochéért, akik meglepőt húztak: szakembereket telepítettek minden határszakaszra, hogy az összes lehetséges eszköz felhasználásával igyekezzenek farkasokat átcsalni hazánkba – mi ugyanis elég szarul álltunk farkasból. Csak az állatkert kiérdemesült példányait, s a Fővárosi Nagycirkusz 3 bukott artistáját akartuk elpasszolni (sakkozó farkasok, micsoda baromság, nem csoda, hogy megbuktak, kettő schnell partikat játszott, a harmadik meg trágár megjegyzésekkel kibicelt nekik, ez volt a nagy szám, a Három Vörös Wolficsek). Nem is kértünk volna értük devizát, a szovjet partnernek ugye eleve farakásokért ajánlottuk fel, de így sem kellettek. Először mindenki hüledezve nézte, hogy mit csinál Sztupa és Troché, s ez később sem változott. Legjobban a szerb határnál letámasztott képviselőjük teljesített, aki fennhangon részleteket olvasott fel az Alapfokú sertéstenyésztés c. tankönyvi segédletből, minek hallatán tömegével tört át az ordas a Fruška Gorából. De dicséretesen teljesített a többi megbízott is. Így aztán farkashegyekkel jelentkeztünk a világpiacon, s a pompás példányok tömegében simán túladtunk a városligeti kripliken is. Az elején kibontott pezsgő sajna szovjet volt, farakásért vettük az Ecserin. Nem érte meg.

Pénteken (19-én) este 21.40-kor odaülünk az HBO elé, s megnézzük a Lovagregényt, mely filmműnek a főcíme alatt a Queen híres dalára („Buddy you’re a boy make a big noise / Playin’ in the street gonna be a big man some day” satöbbi) rázzák a seggüket a lovagok és paripáik. Emlékeznek az Ivanhoe című brit tévésorozatra, melyben Roger Moore dolgozott? Na, az is lovagos volt, s az egyik epizódban egy bizonyos Sir Rufus sietett a segítségére. A Lovagregényben viszont Rufus Sewell szerepel; a világ legjobb színésze, s úgy tud dohányozni, mint egy isten. Micsoda marhaság, hogy lovagos filmekben nem dohányoznak. Éjjel egykor lesz egy spagettiwestern a Film Mánián, az a címe, hogy Golyó a tábornoknak. Jó, hogy nem Gólyatábor.

Szombaton este kilenckor a Film Café adja a kedvencemet: Marslakó a mostohám. Hát, mit nem adnék érte!

Vasárnap éjjel egy előtt a Cinemaxon Leszámolás Denverben, asszem’, ebben nem mosdik Treat Williams.

Kedden nagy nap virrad az HBO3-on, este elkezdik újra játszani a Deadwoodot, biztos abban bíznak, hogy majd most nem lövi le Vad Billt az a csávó, aki kétszer van benne a filmben.

Szerdán vigyázat! Már jön is a Deadwood második része!

Csütörtökön is haladunk rendületlen a San Francisco Cocksuckerek hadiösvényén! De lesz a Film Cafén Négy esküvő és egy temetés is. Ezek után hogyan is mondhatnám, hogy ne tévézzenek? Így: ne tévézzenek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.