Kiderült: fizetős lesz a 444

  • narancs.hu
  • 2019. február 9.

Interaktív

Ezt a portál főszerkesztője egy interjúban árulta el.

Interjút adott a Népszavának Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője, aki beszélt a média jelenlegi helyzetéről és a jövőről is, de arról is, hogy nemsokára fizetőssé válik a 444.hu.

Az interjú legérdekesebb részeit szemléztük:

Az RTL-ről:

A reklámpiac, ami a tévék szinte teljes bevételét adja, teljesen politikai piac lett, a költések fele állami vagy politikai. Ez abszurd. Ilyen talán még Oroszországban sincs. A párt futtatja a konkurens tévécsatornát és a legnagyobb sales house-t. Ilyen környezetben az RTL pusztán üzleti alapú működtetése egyre nehezebbé válik. Ha sikerül veszteségbe fordítani a céget, akkor azt a tulajdonosok nyilván nem fogják sokáig tolerálni. Ez akár villámgyors is lehet. Ha nyárig megtörténik, akkor sem lepődök meg. Ez a lehető legnagyobb csapás lenne a magyar média politikától még független részére, de nem látok esélyt rá, hogy sokáig meg tudnak maradni ebben a közegben.

Uj Péter

Uj Péter

Fotó: YouTube/Hír TV


 

Orbán Viktor magánrepülőzéséről:

Az Átlátszó leleplező anyaga Orbán Viktor magángép-használatáról például szerintem erősebb volt, mint egy Oroszországban készített drónfelvételes összeállítás Dmitrij Medvegyev vagyonáról, villájáról. Abból a direkt diktatúrának tartott Oroszországban hetekig tartó tüntetések lettek. Nálunk az Átlátszó anyagából mi lett? Semmi. Egy parlamenti interpelláció nem hangzott el.

Az Indexről:

Az Index „done”: az már az övék. Nekem ez nagyon nehéz történet, nehéz beszélni is róla. Az Indexről 2010-ig azt gondoltam, hogy az az életművem. Aztán jött a Fidesz kormány, és azt vettem észre, hogy már nem az. Nagyon nehéz most úgy beszélni erről, hogy ne sértsek meg valakit. Rettenetes csapdába kerültek, akik még ott dolgoznak. Belekerültek játszmába, amire semmilyen ráhatásuk nincs.

A 444-ről:

Ráadásul az idei év nálunk is nagyon komoly lesz, mert fizetőssé fogunk válni, így az lesz a helyzet, hogy ott lesz a kormánymédia a maga fél-, vagy álhíreivel a másik oldalon pedig zárt tartalmak lesznek – mert szinte biztos, hogy a HVG is fizetős lesz valahogyan, és nem tudom, a 24.hu még meddig tudja tartani magát. A magazin típusú tartalmak már ott is előfizetésesek lesznek. De ez nem csak a politika által megtépázott magyar sajtópiac nyűge, nemzetközi trend.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.