Most a nikotin ellen veszi fel a harcot a Facebook

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 1.

Interaktív

Múlthét szerdán mutatta be legújabb irányelvét a Facebook és Instagram.

Az új irányelv szerint korlátozták az alkoholokról és dohánytermékekről, beleértve az e-cigarettákról szóló tartalmakat és a közösségi oldalokon keresztüli értékesítést - mondta a Facebook szóvivője a CNN-nek.

Az új szabályozás tiltja az alkohol és a dohánytermérmékek magánértékesítését, kereskedelmét, átruházását, ajándékozását a két közösségi oldalon, valamint azoknak a cégeknek, amelyek a fentebb említett tevékenységeket végzik a tartalmaikat 18 éves, vagy annál idősebb felnőttekre kell korlátozniuk.

Egyelőre az intézkedés nem korlázozza az influencereket, akik pénzt kapnak a különböző nikotintartalmú termékek népszerűsítéséért. A CNN tavaly számolt be arról, hogy az Egyesült Államok legnagyobb e-cigaretta gyártója, a Juul fizetett népszerű Instagram-felhasználóknak, hogy reklámozzák a termékét. Ezzel párhuzamosan csaknem 80%-kal nőtt az e-cigaretta használata a középiskolások körében.

false

 

A szakértők a Juul-t okolták emiatt. A Juul vezetői egy hete tettek tanúvallomást egy amerikai kongresszusi meghallgatáson, amelyben megvizsgálják, hogy a cégnek milyen szerepe volt az ifjúsági nikotinjárványban.

A Facebook szóvivője ugyanakkor azt mondta, hogy az új szabályozás nem válaszként született a kongresszusi meghallgatásokra.

A Facebook az egyre keményebb kritikákra reagálva évek óta próbálja felvenni a harcot a fake news-zal, a káros tartalmakkal szemben, s mivel a világcéggé vált társaságnak nincsenek meg a megfelelő eszközei a tartalmak helyes szűrésére, gyakran átesik a ló túloldalára. Egy éve a Facebook eltávolította Rubens festményeit a dús idomú mezítelen alakok miatt, mert a közösségi oldalon nem jelenhetnek meg szexuális tartalmú hirdetések, abban az esetben sem, ha oktatási anyagokról, vagy műalkotásokról van szó.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.