Az új irányelv szerint korlátozták az alkoholokról és dohánytermékekről, beleértve az e-cigarettákról szóló tartalmakat és a közösségi oldalokon keresztüli értékesítést - mondta a Facebook szóvivője a CNN-nek.
Az új szabályozás tiltja az alkohol és a dohánytermérmékek magánértékesítését, kereskedelmét, átruházását, ajándékozását a két közösségi oldalon, valamint azoknak a cégeknek, amelyek a fentebb említett tevékenységeket végzik a tartalmaikat 18 éves, vagy annál idősebb felnőttekre kell korlátozniuk.
Egyelőre az intézkedés nem korlázozza az influencereket, akik pénzt kapnak a különböző nikotintartalmú termékek népszerűsítéséért. A CNN tavaly számolt be arról, hogy az Egyesült Államok legnagyobb e-cigaretta gyártója, a Juul fizetett népszerű Instagram-felhasználóknak, hogy reklámozzák a termékét. Ezzel párhuzamosan csaknem 80%-kal nőtt az e-cigaretta használata a középiskolások körében.
|
A szakértők a Juul-t okolták emiatt. A Juul vezetői egy hete tettek tanúvallomást egy amerikai kongresszusi meghallgatáson, amelyben megvizsgálják, hogy a cégnek milyen szerepe volt az ifjúsági nikotinjárványban.
A Facebook szóvivője ugyanakkor azt mondta, hogy az új szabályozás nem válaszként született a kongresszusi meghallgatásokra.
A Facebook az egyre keményebb kritikákra reagálva évek óta próbálja felvenni a harcot a fake news-zal, a káros tartalmakkal szemben, s mivel a világcéggé vált társaságnak nincsenek meg a megfelelő eszközei a tartalmak helyes szűrésére, gyakran átesik a ló túloldalára. Egy éve a Facebook eltávolította Rubens festményeit a dús idomú mezítelen alakok miatt, mert a közösségi oldalon nem jelenhetnek meg szexuális tartalmú hirdetések, abban az esetben sem, ha oktatási anyagokról, vagy műalkotásokról van szó.