Most a nikotin ellen veszi fel a harcot a Facebook

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 1.

Interaktív

Múlthét szerdán mutatta be legújabb irányelvét a Facebook és Instagram.

Az új irányelv szerint korlátozták az alkoholokról és dohánytermékekről, beleértve az e-cigarettákról szóló tartalmakat és a közösségi oldalokon keresztüli értékesítést - mondta a Facebook szóvivője a CNN-nek.

Az új szabályozás tiltja az alkohol és a dohánytermérmékek magánértékesítését, kereskedelmét, átruházását, ajándékozását a két közösségi oldalon, valamint azoknak a cégeknek, amelyek a fentebb említett tevékenységeket végzik a tartalmaikat 18 éves, vagy annál idősebb felnőttekre kell korlátozniuk.

Egyelőre az intézkedés nem korlázozza az influencereket, akik pénzt kapnak a különböző nikotintartalmú termékek népszerűsítéséért. A CNN tavaly számolt be arról, hogy az Egyesült Államok legnagyobb e-cigaretta gyártója, a Juul fizetett népszerű Instagram-felhasználóknak, hogy reklámozzák a termékét. Ezzel párhuzamosan csaknem 80%-kal nőtt az e-cigaretta használata a középiskolások körében.

false

 

A szakértők a Juul-t okolták emiatt. A Juul vezetői egy hete tettek tanúvallomást egy amerikai kongresszusi meghallgatáson, amelyben megvizsgálják, hogy a cégnek milyen szerepe volt az ifjúsági nikotinjárványban.

A Facebook szóvivője ugyanakkor azt mondta, hogy az új szabályozás nem válaszként született a kongresszusi meghallgatásokra.

A Facebook az egyre keményebb kritikákra reagálva évek óta próbálja felvenni a harcot a fake news-zal, a káros tartalmakkal szemben, s mivel a világcéggé vált társaságnak nincsenek meg a megfelelő eszközei a tartalmak helyes szűrésére, gyakran átesik a ló túloldalára. Egy éve a Facebook eltávolította Rubens festményeit a dús idomú mezítelen alakok miatt, mert a közösségi oldalon nem jelenhetnek meg szexuális tartalmú hirdetések, abban az esetben sem, ha oktatási anyagokról, vagy műalkotásokról van szó.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.