Tévésorozat

Orgyilkos osztály

Interaktív

A nyitójelenetben Lin mester (Benedict Wong) – minden irónia nélkül – Gavrilo Princip példáját idézi fel, majd orrba vág egy újnáci szőkeséget, aki épp titkos üzenetet csempészne a pad alatt egyik osztálytársának. Ez a jelenet összefoglalja a Deadly Class énképét. Rick Remender és Miles Orion Feldsott alkotók a sötét & pimasz tinisorozatos vonulatban kívánják elhelyezni művüket, a The 100, a The End of the F***ing World és hasonlók társaságában.

A cselekmény a 80-as években, egy amolyan orgyilkosokat képző Roxfortban játszódik, ahová hősünket is befogadják, aki a fáma szerint felgyújtotta a San Franciscó-i árvaházat, ahová szülei halála után elhelyezték. Marcus megfogadja, hogy meggyilkolja Ronald Reagant, akinek a mentális egészségügyi ellátórendszert visszavágó intézkedései közvetve a szülei halálát okozták. Nem kell sokat törni a fejünket, hogy rájöjjünk, a 80-as évek tinijeinek anarchista dühe rímel korunkra: Reagan populista, neokonzervatív kormányzása Trump ámokf­utásának tükre.

A sorozat persze sem formájában, sem cselekményében nem fordítja ki a világot a sarkaiból: hiába a rendhagyó tanterv és a könyörtelen tanárok, vidáman érvényesülnek az amerikai gimis történetek toposzai (kasztrendszer, annak rétegein átívelő szerelem, kirekesztettség, házibulik, mélynek szánt, de lúdbőröztetően ciki álnihilista narráció). A széria a moralitással is ellentmondásos viszonyban van: hol (szavakban) elveti a létjogosultságát – hiszen mégiscsak gyilkospalántáknak szurkolunk –, hol pedig az altruizmust és az összetartást dicsőíti.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."