Tévésorozat

Riviéra

  • Gera Márton
  • 2017. szeptember 24.

Interaktív

Míg a szűkölködő magyar gázszerelőknek csupán a horvát tengerpart jut, az igazi burzsujok a francia Riviérán csapatják, hogy a luxusjachtjaikkal együtt felrobbanjanak a tengeren, s a csodaszép villákban tengődő rokonaik szomorúan nézzenek egymásra, meg azon gondolkodjanak, tényleg meghalt-e a papa. Nem vitás, hogy a nagy nézések minisorozata a Riviéra: az ereit éppen felvágó lány szomorúan néz az anyjára; az özvegy sejtelmesen néz az elárvult orosz arisztokratára; az interpolos nyomozó meg fürkésző tekintettel pillant a volt feleségre, hogy vajon tudhat-e az elhalálozott férfi titkairól, ám hogy e pompás nézéseken túl tartogat-e bármit a széria, az már nem ilyen egyértelmű.

Jó kis kriminek indul, szép tájakkal, még szebb nőkkel és férfiakkal, akik Malevicseket tudhatnak a lakásukban, és titkokat a múltjukban. Csak a bűnügyi szál helyett inkább a családi viszályokkal kezdenek el foglalkozni, és már a második részben érezzük is, hogy jaj, ez eléggé hasonlít valami latin-amerikai szappanoperára. Abban voltak utoljára elárvult családtagok, akik rivalizálnak egymással, s abban találkozhattunk ilyen giccses metaforákkal is (meglőttünk egy szarvast, istenem, mit is jelenthet ez?). Elvileg jönnének elő a titkok a múltból, csak ezek valahogy félúton elmaradnak, így maradnak a sutácska cliffhangerek, meg az egybites dialógusok, amelyekben franciául idézik például Baudelaire-t, mintha ettől jobb lenne bármi is. És akkor jön a feltűnően gyenge magyar szinkron is. De a Côte d’Azur gyönyörű (még ha keveset is látjuk).

Az RTL Klub műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.