Szüret 2024/24.

  • Narancs
  • 2024. június 12.

Interaktív

Mókás és dühítő gyűjtemény a heti sajtóból. Többnyire az utóbbi.

Összegezve az európai parlamenti választás eredményét, ezt egy táviratban tudjuk elküldeni Brüsszelbe, ami így hangzik: migráció stop, gender stop, háború stop, Soros stop, Brüsszel stop.

Orbán Viktor a Fidesz eredményváróján; MTI 

ISTENTELEN      RAGASZKODIK      GAZEMBEREK      BOLDOGAN

– Ön tősgyökeres veszprémi, ennek a választókerületnek a parlamenti képviselője. Néhány évvel ezelőtt a fiaimmal ellátogattunk az ottani állatkertbe, ahol meglepődve láttam, hogy az egyik kifutónál az ön neve van feltüntetve, mint az ecsetfülű disznók örökbefogadója. Hogy vannak az ecsetfülű disznók?

– Jól, köszönik szépen. Lehetett már akkor is örökbe fogadni állatokat, körülnéztem és nekem az ecsetfülű disznók nagyon tetszettek. Van egyébként egy másik örökbefogadottam, egy tárgy, ez pedig az ajkai bányászati múzeumban a torkrét betonkeverő. Azt is örökbe lehet fogadni.

A Blikk interjúja Navracsics Tiborral

Katonadinasztia című előadásában Gyulaházán és Vásárosnaményban Nagy Imre zászlós saját életútján keresztül mutatta be, hogy miért választotta a katonai hivatást. Mint elmondta, katonacsaládból származik, édesapja és nagyapja is hivatásos katona volt. A pályaválasztás előtt álló fiataloknak hangsúlyozta: „Az álmait az ember megvalósíthatja, ha keményen dolgozik érte. A honvédség mindenki számára lehetőséget nyújt, csak élni kell vele.”

Honvédelem.hu

A kulturális ágazatban sikerült megindítani a kultúraváltást, hiszen most már a nagy többség érti: nem az állam fog mindent finanszírozni, igenis mindenkinek bele kell tenni a munkát, hogy legyen közönsége. Másfelől nekünk, a magyar kormánynak nem feladatunk az értékvilágunkkal szöges ellentétben álló eszméket finanszírozni. Az olyan lenne, mintha aláásnánk mindazon értékeket, amelyek 1100 éven fenntartották ezt a nemzetet, s ezzel feladnánk a hazánk jövőjét.

Csák János a Mandinernek

Illés Boglárka, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára (…) hangsúlyozta, hogy a Fülöp-szigeteki vendégmunkások szorgalmasak, megbízhatóan dolgoznak. A Fülöp-szigetek keresztény ország, így annak ellenére, hogy még nem beszélik nyelvünket, de [sic!] vallásilag és társadalmilag is jól be tudnak illeszkedni az ország életébe.

Feol.hu

Angelo Minuti világhírű szobrászművész hosszú ideje Magyarországon él, azon belül is Kecskeméten. Most először nyílt lehetősége arra, hogy voksolhat hazánkban. Az európai parlamenti szavazás jogával Olaszországban élhetett volna, de nem tette. Ugyanakkor boldogan ment el az önkormányzati szavazásra vasárnap Kecskemét-Hetényegyházán.

Baon.hu

A baloldali figura, Magyar Péter tüntetése kimagyarázhatatlan, nevetséges kudarc. Több százezerről álmodozott, a végeredmény pedig szánalmas. A mapchecking.com felvételein látszik, messze nincsenek annyian, mint a Kossuth téren. A színpad a tér közepén elfoglalja a helyet – nyilvánvalóan teljesen tudatosan, hogy a kevés ember is soknak tűnjön. Hát, nem tűnik.

Origo.hu

Az orosz–ukrán háborúval kapcsolatban Kövér László annak a véleményének adott hangot, hogy ma az európai politikai elit – amely háborús pszichózisba próbálja belehergelni a társadalmakat – nem hisz igazán abban, amit mond, illetve amit csinál. Úgy fogalmazott: „Szerintem ők velejéig cinikus gazemberek.”

MTI

Visszatérve Szentkirályi Alexandrához, biztosan tudom, hogy jól döntött. Mondanak rá azóta sok mindent az ellenoldalon: ez előre borítékolható volt, úgysem tudott volna győzni, megfutamodott, a Fidesz megint nők szoknyája mögé bújik… A szokásos idiotizmus, amit már megszokhattunk. E mögött a döntés mögött azonban a felsorakoztatott izzadságszagú okok közül egy sincs. A Fidesz–KDNP politikai létezésének egyetlen gesztusa sem nevezhető gyávának: stratégiájuk és hitvallásuk éppen arról szól, hogy szilárdan áll a viharban, akárhonnan tépázza a szél, csapkodnak a villámok: döntéseihez ragaszkodik.

Ambrus-Jobbágyi Zsófia írása a Magyar Nemzetben

 

Lehet üldözni minket keresztényeket, de az istenellenes hatalmak mindig elbuknak, mert az istenellenes hatalom embertelen, és az embertelen hatalom istentelen.

Semjén Zsolt Puszta Sándor pap-költő szobrának avatásán, Leányfalun; MTI

 

 

 

 

 

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.