Tévé

Tabuk nélkül

Micsoda nők! – Várkonyi Andreával

Interaktív

Különös egy képlet a Tv2 női oldalcsatornája, a FEM3. Jócskán az volt már jóval Andy Vajna bejövetele előtt is, hisz például Berki Krisztián közmegrökönyödésre már akkor is műsort vezethetett ott délelőttönként, de mostanra csak még tovább fokozódott a helyzet.

Mert amikor nem külföldről vett és erősen esetleges nívójú főzős, fogyós, utazós meg lakberendezési szériák töltik ki a műsoridőt, akkor a csatorna a magyar high life ábrándja után lohol, nagy futásában még az anyacsatornát és a Story magazint is messze maga mögött hagyva. Mintha tényleg létezne egy osztály ott legfelül: kebelbeli milliárdosok és mellnagyobbított pornósok, hajdani tehetségkutatósok és aktív stylistok testvéri elitje, ahol még a gondok is mások, nagyobbak és persze izgalmasabbak, mint itt lent, minálunk, a közönség szintjén.

Ennek az ábrándnak a népszerűsítésére esküdhetett fel Várkonyi Andrea „női talkshow”-ja is, ahol a múlt héten a függőségek témája került terítékre. Ugyan ki vitatná, hogy erről a tárgykörről fontos és/vagy érdekes tények egész sorát lehetne (és alighanem kellene is) megosztani a magyar tévénézőkkel? Ám a Micsoda nők! vonatkozó adása ehelyett inkább a reflektálatlan dumcsizás módszerét választotta, a csilis-csokis szájfény használatától egészen Cookynak a repülőgépek iránt táplált olthatatlan vonzalmáig csapongva. Bizony, e derűsen bornírt megközelítés szerint a francia ajkú rádiós Paris Saint-Germain-drukkeri buzgalma és Kelemen Anna sűrű plasztikaisebész-látogatásai ugyanabba a rekeszbe tartoznak. Ahogyan odatartozik az online shopping függősége is, amelyet nemcsak a műsorvezető, de egyik vendége, Mádai Vivien is önfeledten megvall: természetesen szigorúan a férje háta mögött, kizárólag nekünk. „Ki kell őket néha játszani, hát mit csináljunk…” – adja erre a cinkosan megértőt Bochkor Gábor éle­té­nek párja. (Lásd még ehhez: Egy jó asszony mindent megbocsát – önmagának.)

„Nagyon addiktív típus vagyok, nincs semmi függőségem” – fogalmaz egy másik vendég, s bár az ilyen mondatok után ez hihetetlennek tűnhet: a műsor mélypontját mégis az a szakasz jelenti, amikor a jelenlévők megpróbálnak a valódi függőségekről beszélni. Megérkezik ugyanis a stúdióba egy „luxusrehab” atyaúristene, aki olyan sikeres emberekre szakosodott, akik „funkcionális (!) függők”: vagyis ők „az életük különböző területein nagyon jól működnek, nagyon jól funkcionálnak”. Ők egészen különleges emberek, tőlük nem várható el, hogy „bármit hajlandók legyenek megtenni a gyógyulásukért”. Ekkora szakértelem láttán persze jószerint már mindegy is, de azért mégiscsak figyelemre méltó ellentmondás, hogy a nyomatékosan „tabuk nélküli” műsorból nemcsak az erősebb szófordulatokat, de a jelek szerint a drogfajták neveit is ki­sípolják (pontosabban kicsendezik). Így aztán amikor a rehabos szakember Várkonyi egyetlen érdemi kérdésére felsorolta az általa kezelt addikciók erősorrendjét, a néző végül csak találgathatott, hogy pontosan micsoda is lehetett a második helyezett az örök elsőségű alkoholfogyasztás meg a nyugtatószedés között. No, de hogyan is hangzott a „szakértő” leg­érvényesebb megállapítása? „Kicsi az ország, nagy a baj.”

FEM3, február 25.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.