Veiszer Alinda: "nem helyes, ha valaki az arcát adja a kormánymédiához"

Interaktív

A Hír Tv-s múltról, a Momentum megkereséséről és Kiss Tibi „varangykirályos” epizódjáról is beszélgettünk.

Most már nemcsak a szlovák közszolgálati Pátria Rádión van műsora, de a Belvárosi Színházban is – a napokban indult talkshow-ja az Orlai Produkció égisze alatt. Veiszer Alindával a megalkuvó pályatársakról, a Momentum ajánlatáról és a kormánymédiában uralkodó vállalhatatlan munkakörnyezetről is beszélgettünk.

Az interjút Köves Gábor készítette és a Magyar Narancs legfrissebb, csütörtökön megjelenő számában olvasható. Ízelítő:

Magyar Narancs: „Tudom, tudom, ez csak szórakoztatás, tudom, tudom, nem ti csináljátok a propaganda-híradókat, tudom, tudom, semmi felelősségetek, ti csak szórakoztattok. Tudom. Ps. Valamiből meg kell élni, tudom.” Arra a hírre reagált így a Facebook-oldalán, hogy egy kollégája „Mészáros Lőrinc feleségének tévéjénél vezet műsort”. Volt alkalma az ilyen és ehhez hasonló döntésekről az érintettekkel akár nyilvánosan is elbeszélgetnie?

Veiszer Alinda: Amikor még műsorom volt a Hír Tv-n, erre több alkalmam kínálkozott. Gesztitől Gundel Takácson át Tilláig sokaknál rákérdeztem az ilyen és ehhez hasonló döntésekre. Respektálom, hogy eljöttek, mert pontosan tudták, hogy ezt a kérdést fel fogom tenni, tudták, hogy erről mit gondolok, hogy szerintem nem helyes, ha valaki így vagy úgy, de az arcát adja a kormánymédiához.

false

 

Érzek is emiatt jó adag óvatosságot és távolságtartást a személyemmel szemben, hogy velem azért nem annyira jó leülni, mert akkor ez a kínos kérdés biztos előjön, és hát ebből nem lehet túl jól kijönni. Általában az a válasz, hogy igazad van, de… Viszont nekem már elegem van ezekből a „de”-kből. Többnyire a megélhetés, az életszínvonal a „de”. De hát a gyerekeim… Ítélkezni nem ítélkezhetek, de folyamatosan felvetem a kérdést.

MN: Önnel szemben is felmerültek aggályok, amikor a G-nap után a Simicska Lajos kormánykritikussá alakított Hír Tv-jében műsorvezetést vállalt. Ennyi idő távlatából hogyan látja ezt a döntését?

VA: Ez a mai napig előjön velem kapcsolatban, sokat gondolkodtam rajta. Nem biztos, hogy jó döntés volt. A szabadságnak különböző körei vannak. Nyilván az első kör az, hogy a saját műsorodban mit csinálhatsz, és mit nem. Nem kérdés, hogy ha bármikor beleszólnak a munkámba, felállok és megyek. Ebben szerintem egyetértés van köztem és sok mindenki között. A kettes szint, hogy mi a műsorod környezete. Erre a legtöbben már nem érzékenyek. Ez nem azt jelenti, hogy minden egyes műsor minőségével tökéletesen egyet kell értened. A nyilvánvaló szándékokról van szó. Amikor egy híradó tendenciózusan hazudik, az például egy elég nyilvánvaló szándék. A hármas szint, hogy kinek a tulajdonában van a csatorna, a munkahelyed. Itt már én is bajban vagyok. De van-e olyan tulajdonos, akiről kijelentheted, hogy makulátlan? Ebben a kérdésben már én sem vagyok okos. Én az első két körülménynél húztam meg a határt.

A teljes interjú a friss Magyar Narancsban olvasható, mely csütörtöktől kapható az újságárusoknál vagy előfizethet rá itt.

Magyar Narancs

Nagyon sokat hoz! Fizessen elő, és ajándékba parádés kedvezményeket nyújtó Magyar Narancs olvasókártyát küldünk! Részletek Előfizetés-vásárlásáról azonnal e-mailes visszaigazolást küldünk Önnek. Ajánlatunk csak belföldi előfizetés esetén érvényes. Külföldi kézbesítési cím esetén lapunkat megrendelheti a hirlapelofizetes [at] posta [dot] hu e-mail címen. A Magyar Narancs digitális változata olvasható okostelefonon, tableten, személyi számítógépen, és a vasalón is dolgozunk!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.