A Pfizer várhatóan 26 milliárd dollár bevételt termel idén a koronavírus-vakcinából

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. május 4.

Katasztrófa

Ez 1,6 milliárd dózis oltóanyagot jelent a 2021 április közepéig aláírt szerződések alapján.

Javította éves bevételi és nyereség-előrejelzését a Pfizer amerikai gyógyszergyártó, mivel a koronavírus-járvány miatt továbbra is hatalmas a kereslet a BioNTech német biotechnológiai vállalattal közösen fejlesztett vakcinája iránt.

A New York-i székhelyű vállalat kedden közzétett első negyedéves gyorsjelentésében jelezte, hogy éves bevételeit a 70,5 milliárd és 72,5 milliárd dollár közötti sávba várja, az egy részvényre jutó hígított nyereség (EPS) egyszeri tételek nélkül 3,55 és 3,65 dollár között alakulhat. Eddig a Pfizer 59,4-61,4 milliárd dolláros bevétel mellett 3,10-3,20 dolláros EPS-re számított.

A várakozások erős, 15 százalékos javítását alapvetően a koronavírus elleni védőoltás kiugró forgalma indokolja, ezt azonban részben ellensúlyozzák a megemelt kutatás-fejlesztési költségek, amelyeket a COVID-19 elleni vakcinákra, vírusölő készítményekre és egyéb mRNS-alapú fejlesztési programokra fordítanak.

A Pfizer azzal számol, hogy a COVID-19 elleni mRNS vakcina forgalmazásából megközelítőleg 26 milliárd dollár bevételre tesz szert idén. Ez 70 százalékkal több az előző előrejelzésnél, és 1,6 milliárd dózis oltóanyagot jelent a 2021 április közepéig aláírt szerződések alapján.

A Pfizer Izraellel és Kanadával már megkötötte a 2021 utáni időszakra kiterjedő megállapodást, számos más országgal pedig tárgyalásokat folytat. A vállalat jövőre legalább 3 milliárd dózis koronavírus elleni oltóanyagot állít majd elő.

A Pfizer részvénye 3,05 százalékos pluszban, 39,83 dolláron zárta a kereskedést hétfőn a New York-i tőzsdén, ami közel 6 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőtti szintnél. A vállalat piaci tőkeértéke meghaladja a 222 milliárd dollárt.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.