Idén is letörtek 800 vasúti sorompót az autósok

  • narancs.hu
  • 2023. december 28.

Katasztrófa

Viszont kevesebb baleset történt az átjárókban, és kevesebben is haltak meg, mint tavaly.

Idén eddig 61 baleset történt magyarországi vasúti átjárókban. Kilencen életüket vesztették, heten súlyos, tizenketten könnyű sérülést szenvedtek, 35 esetben keletkezett anyagi kár. Az egy halálos kimenetelű karambol is sok, de idén a balesetek száma és az áldozatok száma is csökkent tavalyhoz képest – derül ki a MÁV csütörtöki közleményéből

Tavaly 90 baleset történt a vasúti átjárókban, 34 áldozat volt, és közülük 19-en – köztük gyerekek is – utasként estek áldozatul az autóvezető figyelmetlenségének, vagy annak, hogy nem tartotta be a közlekedés szabályait. Voltak olyan tragikus esetek, amelyek során négyen, öten vagy heten is életüket vesztették.

Azt, hogy ezek a számok csökkennek, a vasúttársaság a tavaly áprilisban elindított vasútbiztonsági kampány sikerének is tulajdonítja. Ugyanakkor az is kiderül az összesítésből, hogy a közlekedő járművek idén is nagyon sok, 800 sorompót törtek le. 

A MÁV egy videót is mellékelt egy ilyen esetről. Az látszik rajta, ahogy egy kamion azonnal elindul a vasúti átjáróban, ahogy elkezd emelkedni a sorompó, le is töri azt, és továbbhajt megállás nélkül.

A MÁV szerint jellemző az is, hogy az autósok abban a tudatban hajtanak be a vasúti átjáróba, amikor már a fénysorompó pirosan villog, hogy még átérnek. Ilyenkor sodorják el a csukódó csapórudat. Az is megesik, hogy a sor feltorlódik, valaki átkelés közben a sínen reked, a sorompó lecsukódik, a kocsi vezetője pedig nyilván nem akar ott maradni. A MÁV minden esetben rendőrségi feljelentést tesz.

A közlemény szerint az utóbbi tizenöt évben vasúti átjáróban nem történt olyan halálos kimenetelű baleset, amelyben a vasúttársaság hibázott volna. Minden esetben a közúton közlekedő ember figyelmetlensége és szabályszegése okozott tragédiát.

 
Az MTI infografikája a magyarországi vasúti balesetekről

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.