Megszenvedte a koronavírust a világhírű magyar mém

  • narancs.hu
  • 2021. április 25.

Katasztrófa

Hide the Pain Harold, azaz Arató András az első oltás után kapta el a betegséget.

Arató András nyugdíjas budapesti villamosmérnök, akit ma Hide the Pain Heroldként ismernek világszerte, miután jellegzetes arca megtetszett egy fotósnak, aki egy képügynökség számára készített róla portrékat. Mém lett az arca. A népszerűség megváltoztatta az életét – ahogy most a koronavírus is.

A Blikk azt írja, Arató András vigyázott magára, amióta kitört a járvány, de úgy gondolta, kicsi az esélye annak, hogy elkapja a vírust, vagy ha mégis így jár, jó erőnlétének köszönhetően nem fogja különösebben megviselni a betegség. Március 8-án megkapta a védőoltás első adagját, kínai vakcinát. Tíz nappal később rosszul lett, fulladt, étvágytalan és fáradékony lett. A gyorsteszt pozitív lett, a láza is felszökött. Azt mondta, a végrendeletét is megírta, mielőtt átment a lakása közelében lévő Uzsoki utcai kórházba. 

Kétoldali tüdőgyulladást okozott nála a fertőzés. Oxigént és infúziót is kapott, és nagyon rosszul érezte magát. Amíg kórházban feküdt, több jó barátját is elvitte a vírus.

Arató Andrást húsvétra engedték ki a kórházból. Azóta is gyöngének érzi magát, utókezelés vár rá. 

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.