Tele vannak fiatalokkal az intenzív osztályok, van, ahol emiatt nem tudják lélegeztetőgépre tenni az időseket

  • narancs.hu
  • 2021. március 29.

Katasztrófa

Jelenleg a 40-49 éves korosztály átfertőzöttsége a legmagasabb.

Olyan sok fiatal fekszik az intenzív osztályokon, hogy bizonyos kórházakban nem tudják emiatt a 65-70 éveseket lélegeztetőgépre tenni – erről a Tóth Judit a Magyar Orvosok Szakszervezetének alelnöke beszélt az ATV-nek.

Tóth szerint nagyon korai még nyitásról beszélni, hiszen a harmadik hullám sajátossága, hogy ugyan csökkent a halálozási arány az idősebb korosztályban, viszont a fiataloknál nőtt. A szakember úgy látja, hogy a fiatalokat azért támadja jobban most az egyébként is fertőzőképesebb brit variáns, mert ez a korosztály aktívabb és nem csökkent le kellő mértékben a találkozások száma. Tóth meglátása szerint 80%-os átoltottság szükséges ahhoz, hogy nyitni lehessen, éppen ezért nem értik az orvosok, hogy a kormány miért kommunikál a nyitásról. Tóth úgy véli szigorítani kellene inkább és a meglévő szabályokat is szigorúbban kellene betartani.

A MOSZ alelnöke az ózdi kórház főigazgatójának korábbi kijelentéséről is beszélt, miszerint olyan állapotok vannak az intézményükben, mint tavaly Bergamoban, az Országos Kórházi Főigazgatóság viszont cáfolta ezt. Tóth ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy több ózdi kollégával is beszélt, akik megerősítették a főigazgató állítását.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.