Tele vannak fiatalokkal az intenzív osztályok, van, ahol emiatt nem tudják lélegeztetőgépre tenni az időseket

  • narancs.hu
  • 2021. március 29.

Katasztrófa

Jelenleg a 40-49 éves korosztály átfertőzöttsége a legmagasabb.

Olyan sok fiatal fekszik az intenzív osztályokon, hogy bizonyos kórházakban nem tudják emiatt a 65-70 éveseket lélegeztetőgépre tenni – erről a Tóth Judit a Magyar Orvosok Szakszervezetének alelnöke beszélt az ATV-nek.

Tóth szerint nagyon korai még nyitásról beszélni, hiszen a harmadik hullám sajátossága, hogy ugyan csökkent a halálozási arány az idősebb korosztályban, viszont a fiataloknál nőtt. A szakember úgy látja, hogy a fiatalokat azért támadja jobban most az egyébként is fertőzőképesebb brit variáns, mert ez a korosztály aktívabb és nem csökkent le kellő mértékben a találkozások száma. Tóth meglátása szerint 80%-os átoltottság szükséges ahhoz, hogy nyitni lehessen, éppen ezért nem értik az orvosok, hogy a kormány miért kommunikál a nyitásról. Tóth úgy véli szigorítani kellene inkább és a meglévő szabályokat is szigorúbban kellene betartani.

A MOSZ alelnöke az ózdi kórház főigazgatójának korábbi kijelentéséről is beszélt, miszerint olyan állapotok vannak az intézményükben, mint tavaly Bergamoban, az Országos Kórházi Főigazgatóság viszont cáfolta ezt. Tóth ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy több ózdi kollégával is beszélt, akik megerősítették a főigazgató állítását.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.