Köztér

Hervé Loránth Ervin: Repost

  • - dck -
  • 2015. október 3.

Képzőművészet

A dizájnerként és építészként jegyzett művész a nyáron új, szobornak álcázott munkával kedveskedett a fényképezésre éhes helyi és külföldi érdeklődőknek. A Lánc­híd pesti hídfőjénél elhelyezett, egyenesen a megépítendő (?) Makovecz-fallosz felé néző munka egy tavalyi, szintén a Gresham-palota elé befészkelt mű folytatása. Az akkor Feltépve néven futtatott, a gyeptégla alól kitüremkedő, mérges óriás a művész intenciója szerint a kortárs művészetre hívta volna fel a figyelmet. A munka ugyan elnyerte az egyik leghíresebb trendblog elismerését, de ugyanúgy semmi köze a kortárs művészethez, mint a mostani szörnyszülöttnek. Az egynézetű művel nem az a baj, hogy irtózatosan randa, hanem hogy szórakoztató látványosságnál sem több. Önmagán túl nem állít semmit ­ – bár kétségkívül jót tett neki, hogy egy exgraffitis befestette arannyal és feketével.

A nagyméretű munkák iránt erősen elkötelezett Hervé külföldre is szívesen exportálja nem túl eredeti ötletét. Egy viszonylag ismert kertművészeti irányzatot melegített fel, melynek egyik legismertebb példája a Róma közelében található manierista kert, az 1550-es években épült Sacro Bosco, melyet elefántok, tátott szájú óriások, sárkányok, gigászok és óriások pettyeztek. De utalhatunk egy kortárs műre is, Niki de Saint Phalle szintén Olaszországban található, misztikus, szörnyalakokkal benépesített Tarot-kertjére.

S bár ez az óriás üdítően más, mint a várból a gyermekét ledobó Szűzanya vagy a belvárosi pocakos rendőr, a város nem veszt semmit, ha pár napon belül végre lebontják.

 

Budapest V., Széchenyi István tér

­

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.