Kiállítás

Nagykanállal

Határtalan design

  • Mayer Kitti
  • 2020. november 19.

Képzőművészet

A 2004 óta évről évre friss válogatással jelentkező kiállítással korábban a Fővám téri Bálnában az Új Budapest Galériában találkozhattunk, kíváncsiak voltunk tehát, milyen hatással lesz a – kényszerhelyzetből fakadó – környezetváltozás a sokféle dizájntárgyat és -projektet felvonultató gigatárlatra. Jelentjük, jó választás volt a Kiscelli Múzeum.

A másik kérdés az időzítés maga. A „nagy hazai dizájn­boom” ugyanis október elejére esett. Akkor tartották a Design Hét Budapestet (amely most már hivatalosan is Budapest Design Week névre hallgat, igazodva a nemzetközi trendekhez), és minden nehezítő körülmény ellenére is megrendezték az őszi Otthon Design szakkiállítást a Hungexpón. A Budapest Design Week hibrid formában valósult meg, és klasszikus értelemben vett offline kiállítás helyett inkább online válogatást láthatott a közönség az idei mottó, a Tartsd körforgásban! szellemében, az expón felállított Magyar Design stand pedig most is jól teljesített.

E dömpingben kellett bizonyítania a Határtalan design című kiállításnak, ami javarészt sikerült is neki. Az már önmagában hatalmas teljesítmény, hogy létezik, de évről évre szemmel láthatóan fejlődik is a rendezvény, a kurátorok – Radnóti Tamás belsőépítész és Szigeti Szilvia textiltervező – kitartó munkájának köszönhetően.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.