Kiállítás

Nagykanállal

Határtalan design

  • Mayer Kitti
  • 2020. november 19.

Képzőművészet

A 2004 óta évről évre friss válogatással jelentkező kiállítással korábban a Fővám téri Bálnában az Új Budapest Galériában találkozhattunk, kíváncsiak voltunk tehát, milyen hatással lesz a – kényszerhelyzetből fakadó – környezetváltozás a sokféle dizájntárgyat és -projektet felvonultató gigatárlatra. Jelentjük, jó választás volt a Kiscelli Múzeum.

A másik kérdés az időzítés maga. A „nagy hazai dizájn­boom” ugyanis október elejére esett. Akkor tartották a Design Hét Budapestet (amely most már hivatalosan is Budapest Design Week névre hallgat, igazodva a nemzetközi trendekhez), és minden nehezítő körülmény ellenére is megrendezték az őszi Otthon Design szakkiállítást a Hungexpón. A Budapest Design Week hibrid formában valósult meg, és klasszikus értelemben vett offline kiállítás helyett inkább online válogatást láthatott a közönség az idei mottó, a Tartsd körforgásban! szellemében, az expón felállított Magyar Design stand pedig most is jól teljesített.

E dömpingben kellett bizonyítania a Határtalan design című kiállításnak, ami javarészt sikerült is neki. Az már önmagában hatalmas teljesítmény, hogy létezik, de évről évre szemmel láthatóan fejlődik is a rendezvény, a kurátorok – Radnóti Tamás belsőépítész és Szigeti Szilvia textiltervező – kitartó munkájának köszönhetően.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.