Augusztus elejétől több vidéki mellékvonalon is leállhat a vasúti közlekedés

  • narancs.hu
  • 2023. július 20.

Kis-Magyarország

Az elöregedett járműállomány nem bírja a terhelést.

Csütörtökön írta meg az Indóház Online a MÁV által is megerősített hírt, miszerint számos mellékvonalon buszok válthatják az egyre inkább gyengélkedő Bz-motorkocsikat, akár már augusztus elsejétől. Ahogy a szaklap fogalmaz: „komoly gondokkal küzd a MÁV-Start a mellékvonali járműállomány terén”. Emlékeztetnek arra a hét eleji esetre, amikor a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó, 6314-es számú személyvonat egyik 117-es sorozatú motorkocsijában felforrt a hűtővíz, ami a hűtőcsövet szétrobbantva betört az utastérbe és hét utasnak – köztük egy gyereknek – okozott kisebb-nagyobb égési sérüléseket. A lap információi szerint „a krónikus járműhiány okán felsőbb berkekben már egy ideje zajlik a vita a pályaállapotok terén is sokszor aggasztó helyzetben lévő vicinálisok sorsáról”.

 

A cikk idézi a Mátészalkaleaks hírblogot, aminek a megkeresésére a MÁV írásban megerősítette az értesüléseket: „Bizonyos mellékvonalak esetében zajlik a gondolkodás a szolgáltatás átalakításáról, de még nem született döntés, ugyanakkor olyan eset nem elképzelhető, hogy ma vonatközlekedéssel kiszolgált települések a jövőben közszolgáltatás nélkül maradnak. Módváltás lehet a gondolkodás tárgya, a megszüntetés nem.”

Módváltás alatt azt kell érteni, hogy a megbízhatatlan régi vasúti járműveket az adott vonalakon buszok bevonásával pótolnák.

Az Indóház Online cikke emlékeztet: „Legutóbb a Covid–19-pandémia kitörését követően több hónappal, 2020. június elején– a nyári időszakra enyhített járványügyi korlátozásokkal párhuzamosan(!) – állt le majdnem a forgalom a vicik jó részén, amikor a MÁV-Start a vonatok számát 36 vonalon szinte nullára csökkentette a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) és az akkori felelős minisztérium, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) utasítására”. Hozzátéve: „a változásokkal kapcsolatban sem a KTI, sem pedig az ITM nem egyeztetett a területek polgármestereivel vagy a civil közlekedési szervezetek képviselőivel”.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.