Szigetszentmiklós

Botrány után béke költözött a gimnáziumba

  • narancs.hu
  • 2012. augusztus 31.

Kis-Magyarország

Az igazgató új, a légkör újra a régi, a tanárok újra csak a munkára koncentrálnak a szigetszentmiklósi iskolában. Az áprilisban vitatott körülmények közt kinevezett igazgató már nem dolgozik itt, állítólag a várost is elhagyta.

Augusztus elsejétől már nem Mede Norbert, hanem a korábbi helyettes, Kissné Hegedűs Éva vezeti a szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnáziumot, miután a posztra pályázók (Mede mellett Czita Zoltán korábbi igazgató) közül a megfelelő végzettség hiányában senkit nem nevezett ki az illetékes Emberi Erőforrások Minisztériuma – a gimnázium körüli eseményekről, tüntetésről korábbi cikkünket itt olvashatja. Az átmenetileg kinevezett igazgató – akit első helyettesként bíztak meg a vezetéssel egy évre – információink szerint nyugalmat hozott a korábban megosztott és feszült légkörű intézmény tanári karának.

A megváltozott hangulatról a narancs.hu-nak a gimnázium egyik tanára beszélt. „Az elmúlt pár hónap lökést adott nekünk. Fárasztó volt, hogy annyi dologgal kellett foglalkozni, ami nem a tanításhoz tartozik, és voltak olyanok is a tanári karból, akiket ez az időszak idegileg is megviselt. Iszonyatos volt az a néhány hónap áprilistól, de szerencsére vége van. Most az ad erőt, hogy csak a tanításra kell figyelnünk, és olyanok vezetik az iskolát, akiket ismerünk, becsülünk.”
Az elmúlt napokban a házirend, a saját pedagógiai program, a minél hatékonyabb tehetséggondozás feltételeinek, valamint az évad programjainak kidolgozása került előtérbe. „Lekerült rólunk egy teher, most az értekezlet is oldott volt, amire már régen volt példa. Viccelődünk, ugratjuk egymást, oldott a légkör. Az új igazgatót pedig régóta ismerjük, közülünk való. Vezetői kvalitásairól azt tudom mondani, hogy a dolgokat reálisan látó, határozott, racionális és pragmatikus típus, aki figyel a munkatársai véleményére, és igyekszik a közös ötletekből minél többet felhasználni.” Kissné Hegedűs Évának – aki hat éve igazgatóhelyettes, és 1999 óta dolgozik a gimnáziumban matematika–informatika–fizika szakos pedagógusként – már decemberben meglesz az intézményvezetői végzettsége, ami szükséges ahhoz, hogy jövőre öt évre is megpályázhassa az igazgatói posztot. E végzettség hiányában nem neveztek ki véglegesen senkit legutóbb.

Tanár forrásunk azt is megjegyzi, hogy „úgy tűnik, a fenntartóval, a Pest Megyei Intézményfenntartó Központtal (PMIK) kiegyensúlyozottabbá vált az iskola viszonya, és kölcsönösen törekszünk arra, hogy minél ideálisabb munkakapcsolat alakuljon ki köztünk”. Ez azért fontos, mert áprilisban épp a PMIK nevezte ki meglehetősen váratlanul, a pályázatára az iskolában elenyésző támogatást kapó Medét. Ő egyébként néhány hete már átadta felmondólevelét az új igazgatónak. Az iskolában emellett úgy tudják: a fiatal tanár már Szigetszentmiklóst is elhagyta.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.