Most Szentendrén robbant ki a legfrissebb autós vs. bringás háború

  • Nagy Gergely Miklós
  • 2017. szeptember 8.

Kis-Magyarország

Elég feszült lett a helyzet a 11-es úton, amióta festettek rá egy bringás sávot.

Évek óta téma Szentendrén, hogy legyen egy külön sáv a bringásoknak a 11-esen; sokak igénye volt ez, és augusztus végén az illetékesek el is kezdték kialakítani.

Csakhogy nem külön bringautat építettek, hanem a meglévő autósávokból csíptek le kicsit a kerékpárosoknak.  (Erről részletesebben itt: „Az előkészítő munkák – meglévő aszfaltburkolat felületi marása, kivágások és felületjavítások – után forgalomtechnikai feladatok következnek: közlekedési táblák kihelyezése, burkolati jelek festése stb.”)

Képünk illusztráció

Képünk illusztráció

Fotó: MTI

 

A konfliktus borítékolható volt, és ahogy kell, az autósok annyira bepöccentek, hogy már egy online petíciót is indítottak, amelyben a korábbi helyzet visszaállítását követelik.

„Naponta ~35 ezer gépjármű közlekedik a 11-es számú főúton, és elég balesetveszélyes, mert sok baleset történik sajnos, ennek ellenére szűkítik a sávokat és a kerékpárosokat is felengedik rá.

Több helyen egy dobozos kocsi is alig fér el, nem beszélve teherautókról és a buszokról.

Mint sokan tapasztaltátok, Szentendrén, a 11-es számú főúton már 90%-ban a burkolati jeleket átfestették, így a belső sávokat szűkebbre vették, 2,75 m, a külsők meg szélesebbek lettek, kb. 4,25 m, a kerékpárnyomvonal miatt.

Az új felfestésnek köszönhetően már több kisebb baleset is történt.

Nem beszélve, hogy ezt 3000 aláírással érték el, gyűjtsünk jóval többet ellene, ha már minket nem kérdeztek meg!

Ha szeretnéd a régi burkolati jelek visszaállítását, akkor írd alá a petíciót.

Nekünk is épp egy autós olvasónk jelezte a problémát, ami nem tűnik légből kapottnak, ha megnézzük a petícióhoz mellékelt fotókat:

false

 

Szűkös a hely, annyi szent!

false

Természetesen a helyi közéletben is felmerült már a téma, Kubatovics Áron szentendrei képviselő például több posztot is szánt erre. Azért érdemes ezeket elolvasni, mert Kubatovics mindkét fél érveit és szempontjait vegyíti, ami ugye ebben a nagyon zűrös és terhelt bringás-autós topikban elég ritka dolog. (Kubatovics videókat is felrak Fb-oldalára, ha valakit esetleg mélyebben érdekel a téma.)

Itt van például az egyik bejegyzése:

„Forr a szentendrei Facebook, de leginkább a 'Szentendre Blogol' csoportban tolulnak az indulatok, hogy a 11-esen való kerékpározás megengedése miatt újra lettek festve a sávok, és a külsőben kerékpáros nyom kerül felfestésre, a belső sávot keskenyebbre festették (2,75 méter), a külső meg szélesebb lett (4,25 méter, asszem).

Ma többször kellett oda-vissza mennem autóval, kövezzetek meg, de én nem értem, miért ne lehetne elférni a belső sávban. Még úgy is lazán sikerült, hogy közben fél kézzel a telefonomat tartottam.

Viszont, ettől még szerintem is túl keskeny, de nem azért, mert olyan nehéz személyautóval közlekedni.”

Aztán tovább árnyalja a helyzetet, amikor egy helyi lakos posztját idézi:

„Budapest felől érkező furgonista balra készült reggel kanyarodni, a Rózsa utcai lakótelepnél (»tiszti bolt« melletti utcába). Úgy egy arasznyit átjött a záróvonalon, nem volt hova húzódnom a külsőben mellettem haladók miatt, a visszapillantó tükreink csattantak. Ahogy írtam, nincs hova menekülni, ha zavar támad az erőben.”

Kubatovics amúgy már napok óta „viszi az ügyet”, nemrég el is ment a Margit hídhoz, ahol egy részen hasonlóképp van megoldva a bringasáv. Ebből több érdekes következtetést is levont, ezek itt olvashatóak el.

Ha lesz érdemi fejlemény az ügyben, folytatjuk a sztorit.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.