KÖNYVMELLÉKLET - Könyv

„Sem megerősíteni, sem megcáfolni…”

  • Götz Eszter
  • 2019. január 6.

Könyv

Ha egy könyvborítón alcímként bevillan a kríziskommunikáció szó, az egyszeri olvasó nyugodt lélekkel odébbáll, gondolván: ez nem rá tartozik, hanem a munkahelyi píárosra. Bőhm Kornél kommunikációs tanácsadó új kötetét hasznos kézbe venni szinte mindenkinek, aki valaha dolgozott vagy dolgozni fog, gyereket nevelt vagy később szándékozik, akinek van szomszédja, családja, kutyája-macskája, aki újságot vagy netet olvas. Mert krízis az is, amikor egy cég termékéről kiderül, hogy mérgező, az is, ha a gyerek drogozik, a házastárs félrelép, és az is, amikor március közepén méteres hó szakad le az égből, és az ország erre hivatott szerve sms-ben azt üzeni az úton rekedt ezreknek, hogy üljenek át egy másik autóba.

Bőhm (és az évezredes bölcsesség közmondásokba sűrített tapasztalata) szerint a csapás álruhás áldás, mert teszteli a rugalmasságunkat, a gyors helyzetfelismerő készségünket. Könyve olvasható úgy is, mint rapid válságkezelő kézikönyv a vállalatvezetőknek, de úgy is, mint a magánéleti problémák „sebészeti” útmutatója. Szellemes fordulatokkal vezet végig a válságra való felkészülés módozatain és megfelelő időzítésén, és olyan közismert példákkal támasztja alá mondandóját, amelyek az utóbbi években fájón égtek bele a tudatunkba a vörösiszap-katasztrófától a #metoo mozgalomig, Csernobiltól a CEU elleni kormányzati támadásig. Elemzései olyan pontosak, hogy a mindig a legrosszabbra felkészült átlag magyar hírfogyasztó megnyugszik: mégsem paranoiás, csupán előrelátó.

HVG Kiadó, 2018, 255 oldal, 3900 Ft

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."