Ane egyetemi tanár, tengerkutató, fontos szaklapokban publikál, egy kamasz és egy kislány édesanyja, látszólag minden rendben, pedig éppen darabokra hullik az élete. Eldöntött tény, hogy férje elhagyja őt, még csak nem is egy fiatalabb, hanem egy mindössze lágyabb karakterű nőért. A gyerekeknek akkor tervezik elmondani, amikor már az anyagiakban is megállapodtak. Egy visszafogott, de azért egymás sértegetésébe torkolló vita másnapján jön a teste bal oldalának lebénulásával járó agyvérzés. És ez mindent megváltoztat. Már semmiképpen sem költözhet el a gyerekek apja, mert anyát ápolni kell, bármennyire is tiltakozik az ellene. Mert, ha lehet, a betegség még türelmetlenebbé teszi a megváltozott életlehetőségeit nehezen tudomásul vevő asszonyt, aki most már az egész család életét pokollá teszi.
A legártatlanabb iskolai beszámolóban is az állapotára való rosszindulatú célzást sejt, segítséget csak akkor kér és fogad el, amikor minden kötél szakad (egyszer be is vizel emiatt, hát igen, ilyen problémák adódnak), és férje erőfeszítéseit is leértékeli. A szemszög és a helyzet az állapot és a másik ember elfogadásának függvényében változik meg, és nem csak az egymásra utaltság felismerése révén (a férj is csak a feleségénél talál érzelmi biztonságra). Az elvárások önzését már jól ismerik, az adni akarás nagylelkűségét fel kell, hogy ébresszék magukban. Egójukon és „két önzés titkos párbaján” túllépve megtanulják újból, mélyebben szeretni egymást.

Mindez lehetne valami nyálas okoskodás (majd a hollywoodi remake, ha lesz, az lesz), de a rendezés annyira visszafogott, annyira diszkrét; az eseményt magát nem is látjuk, csak egy nyitva hagyott csapból és az elvágódás zajából értesülünk a történésekről, tanítói törekvést egyáltalán nem érzünk, verbálisan nem vonnak le semmilyen tanulságot, csak látunk két szenvedő embert, akiknek végül van erejük kihúzni egymást a gödörből. Ehhez kell két olyan színész, mint Trine Dyrholm – napjaink legkiválóbb színésznőinek egyike ezúttal is az emberi késztetések, indítékok, motivációk megdöbbentő mélységeit tárja fel – és David Dencik, aki egyenlő partnere az eleinte mindent megúszni akaró, de amikor megtörténik a baj, a következményeket vállaló férj szerepében.
Forgalmazza a Cirko Film