Színház

Baszfémia

Pintér Béla: Idegen test

  • 2024. november 6.

Kritika

Mit kell ahhoz csinálni, hogy valaki az év előadását állítsa színre?

A legcélravezetőbb valószínűleg az, amit Pintér Béla csinált, aki fogta az összes idehaza épp használatos kulcsszót (nemátalakítás, meleg pap, Kossuth-díj, korrupt pap, stróman, Semjén Zsolt és a többi pap), majd egyetlen előadásba sűrítette mindazt, ami ezekről az eszébe jutott, így ragadva meg azt a tragikomédiát, amelyet mi a magunk cinizmusával életnek nevezünk.

Kétségtelenül merész alkotás született, de közel sem a buzizás vagy az O1G-zés miatt. A darab az első néhány jelenetben az arcunkba rúgja a tabukat, és aki nem tudja feldolgozni, hogy egy meleg pár spermát adományoz egy testben leszbikus, lélekben heteró, valamint egy transz férfinek, az nem tud továbbjönni. De mindenki jön, a darab megtalálja a közönségét.

Egy leszbikus esküvőbe csöppenünk, Alex(a) és Szilvia (Gill) készülnek épp összekötni az életüket egy transz férfi, s annak kabinetfőnök (helyettes) pasija, egy meleg zenekar, továbbá Isten szent színe előtt. A lagzi után a kis csapat egy úgynevezett Mykonos misszióra indul, hiszen a megtermékenyítés ilyen háttérrel illegális Magyarországon, így a spermaparadicsomnak számító Görögországba menekítik át az értékes ivarsejteket. Szilvia volt férje, Jenő – mint sokan mások – a középen álló értetlenek táborát gyarapítja, bár igyekszik mindenben támogatni volt feleségét. De az, hogy egy másik nő és egy idegen férfi gyermekét tulajdonképpen béranyaként tervezi kihordani, már neki is sok. Közben a meleg zenészpár is megvívja a saját harcát, a még meg sem fogant gyerek, akit eddig repesve vártak, most közéjük állni látszik. A banándugók világában anyák és apák várják, hogy létrejöjjön a kapcsolat, csak valahogy senkinek nem olyan az aljzata, ami a csatlakozáshoz kellene.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."