E nagylélegzetű, húsz év alkotásait összefogó kiállítás mellett jelenleg (szeptember 25-ig) még az osztrák Sammlung Verbundnak a franciaországi Arles-ban A Feminist Avant-garde címmel megrendezett csoportos tárlatán találkozhatunk műveivel. Ott egy ketrecből szabadul ki a művész, modellezve a nők lehetőségeinek még mindig rendkívül szűk kereteit, amelyeket tettekkel lehet csak átalakítani. Drozdik 1976-ban készült munkáiban az üres ketrec drámájával szembesülünk a szabadulást követő képen, az immár foglya nélkül tátong absztrakt formáival. A nő helyzetének leírására a ketrec analógiája nem volt példa nélküli akkoriban, Lydia Shouten holland performer például 1978-ban szintén ketrecbe zárta magát, és meztelenül, vadállatként keringett a szűk helyen. Drozik épp ezeket a közös hangokat tárja fel ebben a művében is.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!