Színház

Fordított arányosság

A döntés

Kritika

„Megoldom” – mondja Tenki Réka a körü­lötte csetlő-botló, mikrofonállvánnyal szerencsétlenkedő Csányi Sándornak. És tényleg megoldja: jó színész és van mikroportja is. Az előadás alatt végig ez a praktikus derű árad belőle, míg partnere továbbra is a kotnyeleskedő rendező szerepében marad.

Csányi Sándor és Tenki Réka első közös produkciójukként Edith Éva Eger A döntés című kötetét állították színpadra. A szerző magyar származású, Kassán felnőtt holokauszt-túlélő, aki világhírű könyvében a koncentrációs táborokban átélt borzalmakat és a trauma feldolgozásához vezető hosszú utat mutatja be. (Interjúnkat a szerzővel lásd: Túlélőkké válhatunk, Magyar Narancs, 2020. december 3.) Edith Eger a második világháború után férjével az Egyesült Államokba emigrált, ahol sokáig nem találta a helyét, majd élete derekán klinikai pszichológusként szerzett diplomát és praktizálni kezdett: a poszttraumás stressz-szindróma specialistája lett. Magával ragadó könyvében a döntés szabadságát hangsúlyozza, ami szerinte a legembertelenebb körülmények között is létezik, ahogy az is a mi döntésünkön múlik, hogy megtanulunk-e együtt élni a traumáinkkal: „Az idő nem gyógyítja be a sebeinket. A gyógyulásunk azon múlik, mihez kezdünk az időnkkel.”

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk