Koncert

Minden tisztelettel

Pearl Jam

Kritika

A grunge utolsó állócsillaga, a Pearl Jam több mint 30 év után is az egyik legmegbízhatóbb koncertzenekar maradt, annak ellenére, hogy igazán jó albummal utoljára 2006-ban jelentkeztek.

Fellépéseiket önmagában nem is a zenei teljesítmény teszi egyedülállóvá, hanem az, ahogy minden rezdülésükkel érzékeltetik, hogy náluk jobban kevés zenekar tiszteli a közönségét. A mai napig egyedi posztert és pólót terveztetnek koncertjeikre erre felkért művészekkel, de a bulik hossza is a közönség kiszolgálásának vágyáról és öröméről árulkodik. A budapesti 2 óra 15 perces játékidő és a különösen hosszúnak ható ráadás a Pearl Jamnél alapvetés, én először 2018-ben láttam őket Krakkóban, ott legalább két és fél órát lenyomtak.

Koncertjeik másik különlegessége a megdöbbentően széles dalrepertoár. A kultikus bemutatkozó albumról, az 1991-es Tenről talán zendüléstől tartva nagyjából mindig játsszák az Even Flow-t, az Alive-ot és a Porch-ot, és az épp aktuális legfrissebb lemezről is van néhány stabil szám, de ezt leszámítva teljesen megjósolhatatlan a setlist. Az Arénában is bőséggel kerültek elő mostanában ritkábban játszott darabok, úgymint a ½ Full, az I’m Open, az I Am Mine vagy a Brain of J.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.