Koncert

Szelekkel dalol

Aurora

Kritika

Eddigi négy fesztiválos szereplése után múlt pénteken először adott önálló magyarországi koncertet Aurora Aksnes norvég énekesnő.

Utoljára tavaly nyáron, két hónappal ötödik lemeze, a What Happened to the Heart? megjelenése után lépett fel a Sziget Fesztiválon, ahová szinte már hazajár. A Budapest Parkba ugyancsak a fesztiválszezon kellős közepén érkezett, jelenleg futó turnéjának nyári szakaszában több a fesztiválos dátum, mint a saját buli, így egyáltalán nem lett volna meglepő, ha a legutóbbi szigetes koncertjéhez hasonló pörgős, a közönséggel való kommunikációt minimálisra korlátozó, feszes műsort hoz magával. Ezzel szemben már a koncert első perceiben kiderült, hogy a fehér ruhában színpadra libbenő, rajongóinak lelkesedésétől őszintén meghatódó Aurora igazán különleges hangulatú estével készült az ezúttal csak miatta összegyűlt, a helyszínt szinte teljesen megtöltő hallgatóság számára.

Noha a dalok összeállítása nem okozott különösebb meglepetést, az öt album szerzeményei viszonylag egyenletesen adagolva, az idei szezon koncertjeinek műsorlistáival többé-kevésbé megegyező sorrendben hangoztak el, mégis mindvégig érezni lehetett, hogy ez a másfél óra nemcsak az önfeledt ugrálásról szól, hanem inkább egy olyan, mélységekkel és magasságokkal teli érzelmi utazásról, amihez elengedhetetlen a közönség nyitottsága és folyamatos, odaadó figyelme. Ennek megfelelően az erőteljes lüktetésével és kántálás­szerű énekdallamaival ősi energiákat felszabadító Churchyard című lendületes nyitószámot a sokkal lebegősebb Soulless Creatures követte, hogy aztán a sírás tisztító hatását megéneklő The River már egy szinte teljesen lecsupaszított, a capella verzióban szólaljon meg. Utóbbihoz Aurora gitárosa is mikrofont ragadott, és a két vokalistával együtt a színpad előterébe lépett, utóbbiak közül egyébként Amalie Holt Kleive egyszemélyes előzenekarként szólóban is bemutatkozott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.