Koncert

Szelekkel dalol

Aurora

Kritika

Eddigi négy fesztiválos szereplése után múlt pénteken először adott önálló magyarországi koncertet Aurora Aksnes norvég énekesnő.

Utoljára tavaly nyáron, két hónappal ötödik lemeze, a What Happened to the Heart? megjelenése után lépett fel a Sziget Fesztiválon, ahová szinte már hazajár. A Budapest Parkba ugyancsak a fesztiválszezon kellős közepén érkezett, jelenleg futó turnéjának nyári szakaszában több a fesztiválos dátum, mint a saját buli, így egyáltalán nem lett volna meglepő, ha a legutóbbi szigetes koncertjéhez hasonló pörgős, a közönséggel való kommunikációt minimálisra korlátozó, feszes műsort hoz magával. Ezzel szemben már a koncert első perceiben kiderült, hogy a fehér ruhában színpadra libbenő, rajongóinak lelkesedésétől őszintén meghatódó Aurora igazán különleges hangulatú estével készült az ezúttal csak miatta összegyűlt, a helyszínt szinte teljesen megtöltő hallgatóság számára.

Noha a dalok összeállítása nem okozott különösebb meglepetést, az öt album szerzeményei viszonylag egyenletesen adagolva, az idei szezon koncertjeinek műsorlistáival többé-kevésbé megegyező sorrendben hangoztak el, mégis mindvégig érezni lehetett, hogy ez a másfél óra nemcsak az önfeledt ugrálásról szól, hanem inkább egy olyan, mélységekkel és magasságokkal teli érzelmi utazásról, amihez elengedhetetlen a közönség nyitottsága és folyamatos, odaadó figyelme. Ennek megfelelően az erőteljes lüktetésével és kántálás­szerű énekdallamaival ősi energiákat felszabadító Churchyard című lendületes nyitószámot a sokkal lebegősebb Soulless Creatures követte, hogy aztán a sírás tisztító hatását megéneklő The River már egy szinte teljesen lecsupaszított, a capella verzióban szólaljon meg. Utóbbihoz Aurora gitárosa is mikrofont ragadott, és a két vokalistával együtt a színpad előterébe lépett, utóbbiak közül egyébként Amalie Holt Kleive egyszemélyes előzenekarként szólóban is bemutatkozott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

A krétafelkelés

Valaki feljelentette Michal M.-et – az eset nem nálunk, hanem a távoli és egzotikus Szlovákiában történt. Nálunk ilyesmi nem fordulhat elő.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van. Az ő kegyei éltetik, ő mozgatja a vezető személyi állomány tagjait, mint sakktáblán szokás a bábukat.