Koncert

Tűzzel a szélben

Rebi–Andris, Szabó–Gyányi Quintet, Earth Wind and Fire Experience

Kritika

Viharos szél okozott kisebb bonyodalmakat a háromnapos, jubileumi Paloznaki Jazzpikniken, de a szervezés, amely nyomába ér a Sziget professzionalizmusának, úrrá lett ezen.

Ha zenei műfajként értelmezzük a „pikniket” – a jazz utótagjaként –, akkor könnyedebb felfogást jelez. Valahogy úgy, ahogy a Jazzy rádió is legalább fe­le­részben pop. Amúgy e kereskedelmi adó több műsorvezetője is szerepelt a méreteiben is nagyra nőtt fesztiválon, amely 2012-ben, kicsiben indult a Homola borászat kezdeményezésére és amelyről bízvást állítható, hogy a Balaton-parti természeti és falusi adottságok tiszteletben tartása mellett organikusan fejlődött az idei tízezres napi látogatószámokig.

A három kisebb színpad a falu központjában sokféle magyar produkciót vonultatott fel. A zárónapon az Audi szponzorálta éttermi teraszon a főleg rock- és örökzöld dallamokat előadó Rák Béla szólógitáros után Nagy-Babos Rebeka és Schlosser András Rebi–Andris néven lépett a pódiumra. A duó választékosan vegyített bossa novát, Sting-számokat játszott jazz sztenderdekkel, hangszereléseik tökéletesen megfeleltek a helyszínnek, amelynek biztos jele volt, hogy közben vagy nyolcan elkérték az asztalomnál lévő egyik széket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.