Koncert

Tűzzel a szélben

Rebi–Andris, Szabó–Gyányi Quintet, Earth Wind and Fire Experience

Kritika

Viharos szél okozott kisebb bonyodalmakat a háromnapos, jubileumi Paloznaki Jazzpikniken, de a szervezés, amely nyomába ér a Sziget professzionalizmusának, úrrá lett ezen.

Ha zenei műfajként értelmezzük a „pikniket” – a jazz utótagjaként –, akkor könnyedebb felfogást jelez. Valahogy úgy, ahogy a Jazzy rádió is legalább fe­le­részben pop. Amúgy e kereskedelmi adó több műsorvezetője is szerepelt a méreteiben is nagyra nőtt fesztiválon, amely 2012-ben, kicsiben indult a Homola borászat kezdeményezésére és amelyről bízvást állítható, hogy a Balaton-parti természeti és falusi adottságok tiszteletben tartása mellett organikusan fejlődött az idei tízezres napi látogatószámokig.

A három kisebb színpad a falu központjában sokféle magyar produkciót vonultatott fel. A zárónapon az Audi szponzorálta éttermi teraszon a főleg rock- és örökzöld dallamokat előadó Rák Béla szólógitáros után Nagy-Babos Rebeka és Schlosser András Rebi–Andris néven lépett a pódiumra. A duó választékosan vegyített bossa novát, Sting-számokat játszott jazz sztenderdekkel, hangszereléseik tökéletesen megfeleltek a helyszínnek, amelynek biztos jele volt, hogy közben vagy nyolcan elkérték az asztalomnál lévő egyik széket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."