Annyi a Covid-halott Kínában, hogy már nem bírják a krematóriumok

  • narancs.hu
  • 2023. január 4.

Külpol

Egyes információk szerint az országban naponta több tízezren halhatnak meg koronavírusban.

Annyian halnak meg Kínában a koronavírus-járvány újabb hullámában, hogy a krematóriumok már nem bírnak a holttestekkel – írja a Bloomberg. A lap szerint a hamvasztás ára is az egekbe szökött, és a holttestek csak felhalmozódnak.

Mint ismert, Kínában azután robbant be ismét a koronavírus, hogy tavaly ősszel először fokozatosan, majd teljesen feloldották a több mint két évig érvényben tartott kijárási korlátozásokat. A vírus azt követően kezdett azonnal terjedni a rosszul átoltott kínai lakosságban, mostanra több millió fertőzött lehet.

Bár hivatalos adatok nincsenek, a Kínában tartózkodó külföldi újságírók beszámolói szerint az országban naponta több tízezren halhatnak meg koronavírusban. A Bloomberg tudósítója szerint például több városban is a szokásos szám négyszeresére-ötszörösére nőtt a halálesetek száma.

Az amerikai lapnak egy temetkezési dolgozó azt mondta: annyi megkeresést kapnak, hogy már egyáltalán nem tudják kezelni azokat, elveszítették a kontrollt. A halottak hozzátartozói pedig arról panaszkodnak, hogy azt sem tudják, mikor tudnak elbúcsúzni a halottaiktól.

Az interneten olyan videók is terjednek, amelyeken emberek kínai lakótelepeken a házak között égetnek valamit, a videók posztolói szerint a halottakat. Ezeket azonban nem lehet leellenőrizni, a videóról nem megállapítható, hogy tényleg embereket égetnek-e el.

Legutóbb a WHO arra kérte Kínát, hogy ossza meg velük a koronavírus-fertőzöttek és a halottak számát, illetve a járványra vonatkozó egyéb adatokat, de ez azóta sem történt meg. Az egyre több fertőzött ellenére a korlátozások feloldása utazási rohamot indított Kínában, ami tovább pörgetheti a járványt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.