Írtak egy furcsa levelet az oroszok Orbánnak az állami ünnep alkalmából

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 20.

Külpol

Üzleti üdvözlet.

Dmitrij Medvegyev orosz kormányfő a 444 cikke szerint a következőt írta ma Orbánnak:

„Biztos vagyok benne, hogy a gazdasági, kereskedelmi és a befektetési szférában való együttműködés erősödése, valamint a közös projekteknek az energetika, az ipar és high-tech iparágakban való megvalósítása teljes mértékben megfelel országaink érdekének.”

Mit is mondhatnánk erre a bizakodásra, mint azt, hogy csak az ég óvjon minket az oroszokkal közös projektektől, mert ha például Paks 2 is úgy teljesít majd, mint a hármas metró „felújított” szerelvényei, akkor nagy szarban leszünk.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.