Juncker: Orbán nacionalizmusa háborúhoz vezet

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. április 1.

Külpol

Nem zavarja az ellene folytatott kampány.

Jean-Claude Junckert, az Európai Bizottság elnökét nem érdekli, ha Orbán Viktor kormányfő kampányt folytat ellene, sokkal jobban zavarja az "idegengyűlölet".

A politikus erről vasárnap este beszélt az olasz köztelevízióban, ahol az európai parlamenti választásra vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy nem érdekli az ellene folytatott kampány, sokkal jobban aggasztja, hogy a magyar miniszterelnök "a túlzott nacionalizmus lejtőjén halad, másokkal szemben politizál, elutasít másokat, nem enged be szerencsétleneket, mivel a menekültek mindenekelőtt szerencsétlenek, (...) és én az idegengyűlölet minden formáját ellenzem".

Jean-Claude Juncker szerint ez a fajta nacionalizmus és mások elutasítása háborúhoz vezet.  
Az Európai Bizottság elnöke hangsúlyozta, nem a nemzeti szuverenitást kritizálja. "Szeretem a nemzeteket, történelmet, tájakat, kultúrát, a diverzitást, (...) de a nemzeti identitáson túl figyelembe kell venni az európai identitást is" - mondta a RAI1 olasz köztelevízió vasárnap esti népszerű Che Tempo che Fa című politikai-közéleti műsorának adott interjúban.

Az Európai Bizottság elnöke aggodalmát fejezte ki Olaszország gazdasági helyzete miatt. Példaértékűnek nevezte viszont azt, amit az ország tett a migráció ügyében. Az EU legalább egymilliárd euróval segítette Olaszországot. Talán az európai szolidaritás elégtelen volt, de minden lehetségest megtettünk - jelentette ki a politikus.

A  Európai Bizottság mandátuma végéhez közeledő elnökét hétfőn Rómában Giuseppe Conte olasz miniszterelnök, kedden Sergio Mattarella olasz államfő fogadja. Majd találkozik Giorgio Napolitano volt olasz elnökkel, de a programjában nem szerepel találkozó a két olasz kormánypárt vezetőjével, se Luigi Di Maióval, az Öt Csillag Mozgalom, se Matteo Salvinivel, a Liga vezetőjével.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.