Keresztre feszíti a Continentalt is az ukrajnai háború

  • narancs.hu
  • 2022. március 4.

Külpol

Az autóipari beszállítónak Ukrajnában nincs gyára, de Budapesten és Veszprémben is alkalmaz ukrán munkásokat – Oroszországban pedig 1300 dolgozója van.

A Continental Budapesten és Veszprémben is alkalmaz ukrán munkásokat. Az autóipari beszállító most igény szerint nekik is, családjuknak is segít, az üzemekben pedig gyűjtés indult, az adományokat segélyszervezeten keresztül juttatják el a háború károsultjainak – közölte a narancs.hu kérdésére Hornyacsek Zoltán, a vállalat magyarországi kommunikációs vezetője.

A cégnek Ukrajnában nincs telephelye, de Oroszországban van: 1300 embert foglalkoztat ott.

„A Continental mély aggodalmát fejezi ki az Ukrajnában folyó háború, valamint a válság által érintett civil lakosság élete és jóléte miatt” – írta Hornyacsek Zoltán. – „Figyelemmel kísérjük a jelenlegi helyzetet, és hatás esetén értékeljük a rendelkezésünkre álló lehetőségeket. Még mindig nem világos, hogy milyen szélesebb körű gazdasági következményekkel jár ez a helyzet a vállalatunk és ügyfeleink számára. Szorosan nyomon követjük ennek a válságnak a teljes ellátási láncunkra gyakorolt hatását, beleértve a nyersanyagellátást, ahol a piac amúgy is rendkívül szűkös az anyag- és áruszállítás tekintetében, valamint az Oroszországgal szemben bevezetett globális szankciók következtében. Ez vonatkozik az Oroszországgal és Ukrajnával fenntartott szállítási kapcsolatainkra is.”

 

Az egyik legnagyobb magyarországi autóipari beszállító az elmúlt éveket is megszenvedte az autógyártás átalakulása és a nyersanyag-beszállítás akadozása miatt, és a dolgozókkal sem alakult jól a viszonya.

Az autógyártás eddig is nehéz helyzetben volt, a háború tovább mélyíti a válságát. A Telex arról írt, hogy a harcok miatt nem tudnak dolgozni a beszállítók, az alkatrészek hiánya miatt egész üzemek állnak le világszerte, ráadásul a fontos nyersanyagok egy része Ukrajnából, Oroszországból származott eddig.

Az Audi győri üzeme szerdán bejelentette, hogy ezen a héten még teljesíteni tudja a megrendeléseit, de nem biztos, hogy ez a jövő héten is így lesz. Az Audi Hungaria ukrán beszállítótól szerzi be a motorgyártáshoz a kábelkötegeket, a kocsik utasterébe az üléshuzatokat.

Az MTI pénteken azt taglalta, hogy az oroszországi külföldi részvényesek mit tehetnek ebben a helyzetben.

A hírügynökség Andrej Belouszov miniszterelnök-helyettesre hivatkozva azt írja, három lehetőség kínálkozik a külföldi partnereknek Oroszországban. Az első, hogy a cég folytatja teljes értékű munkáját Oroszországban. Ebben az esetben biztosított a gyártási folyamathoz szükséges alapanyagok, anyagok, alkatrészek teljes körű ellátása – legalábbis ezt állítja a miniszterelnök-helyettes.

A második lehetőség, hogy a külföldi részvényesek átruházzák részesedésüket az orosz partnereikre, és ezután visszatérhetnek saját piacukra. Az orosz első miniszterelnök-helyettes szerint ezt a lehetőséget megvitatták az orosz üzleti szférával, amely erre készen áll, néhány befektető pedig már élt is a lehetőséggel.

A harmadik lehetőség pedig az, amikor a cég végleg beszünteti a munkát Oroszországban, bezárja a termelést és elbocsátja az alkalmazottakat.

„Ezt gyakorlatilag szándékos csődként értékeljük” – mondta Belouszov, aki hozzátette: „Ebben az esetben gyorsított csődeljárással avatkozunk be, hiszen számunkra a legfontosabb cél megőrizni az emberek foglalkoztatását és szociális jólétét”.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

 

Figyelmébe ajánljuk